تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
14
قاسم افشار

کسی برای موسیقی کشور ارزش قائل نیست

  • کد خبر : 21813
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کسی برای موسیقی کشور ارزش قائل نیست
قاسم افشار خواننده مطرح کشورمان در گفت‌وگو خود درباره دلایل اقبال نوجوانان به خوانندگانی همچون تتلو و موسیقی‌های سخیف و نا به‌هنجار اظهار کرد: در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که این خواننده در سالیان قبل در کشور خودمان زندگی می‌کرد. اگر بخواهیم کارهایی را که او در گذشته انجام می‌داد. با کارهای کنونی‌اش مقایسه کنیم باید بگوییم که فضای کاری او چه از لحاظ کلامی و چه از لحاظ موسیقیایی بسیار متفاوت‌تر از حال حاضر بود. اما با رفتن او از ایران فضای کاری‌اش متفاوت شد.

به گزارش خبرگزاری شنو، قاسم افشار خواننده مطرح کشورمان در گفت‌وگو خود درباره دلایل اقبال نوجوانان به خوانندگانی همچون تتلو و موسیقی‌های سخیف و نا به‌هنجار اظهار کرد: در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که این خواننده در سالیان قبل در کشور خودمان زندگی می‌کرد. اگر بخواهیم کارهایی را که او در گذشته انجام می‌داد. با کارهای کنونی‌اش مقایسه کنیم باید بگوییم که فضای کاری او چه از لحاظ کلامی و چه از لحاظ موسیقیایی بسیار متفاوت‌تر از حال حاضر بود. اما با رفتن او از ایران فضای کاری‌اش متفاوت شد.

مافیا خواننده می‌سازد « کسی برای موسیقی کشور ارزش قائل نیست»

قاسم افشار ادامه داد: البته باید این را نیز گفت که خودمان طوری برخورد کردیم که یک خواننده در خارج از کشور کارهایی انجام دهد که در شان یک هنرمند نیست.

خواننده کشورمان ادامه داد: فضای موسیقی که اکنون در داخل داریم چندان خوب نیست و شمار آثاری که از لحاظ کلامی و موسیقی بی‌معنا هستند. بیشتر از آثار خوب و فاخر شده و متاسفانه این فضا روز به روز بدتر می‌شود.

افشار با بیان اینکه همه سبک‌ها در عرصه موسیقی باید کار شود، گفت: ما نیاز داریم که در همه سبک ها اثر تولید شود اما متاسفانه شمار آثار پوچ بسیار زیاد شده است.

افشار دلیل این مسئله را نبود نظارت کافی بر تولید آثار دانست. گفت: اگر نظارت کافی بر آثار وجود داشت ما شاهد آثار سخیف و بی‌معنا نبودیم.

خواننده موسیقی پاپ کشور ادامه داد: سیستم مدیریتی این حوزه در کشور ما دارای نقص بوده و متاسفانه نقش لابی‌گری در عرصه هنر بسیار پر رنگ است.

حمایت مسئولان در این عرصه چگونه باید باشد؟

وی در پاسخ به این سوال که حمایت مسئولان در این عرصه چگونه باید باشد؟ گفت: به نظر من تمام آثاری که تولید می‌شود باید شنیده شده و اگر نیاز است اصلاح شود. حتی اگر شعری نباید خوانده شود باید جلوی آن را گرفت اما متاسفانه نظارت بر آثار بسیار کم است.

افشار ادامه داد: ما در تلویزیون ناظر پخش داریم که برای پخش شدن یا پخش نشدن آثار تصمیم‌گیری می‌کند. اما دوستانی که متولی هنر موسیقی هستند و پست‌های مدیریتی گرفته‌اند. در این زمینه پاسخگو نیستند.

قاسم افشار در پایان با اشاره اینکه در گذشته موسیقی کلام‌محور بود، گفت: در آن زمان ترانه حائز اهمیت بود و بسیار بر روی آن تاکید می‌شد.  ملودی‌های خوبی نیز ساخته می‌شد. البته این بدان معنا نیست که در حال حاضر کارهای خوبی ساخته نمی‌شود. ولی متاسفانه باید گفت که اکنون شاهد هستیم که تولید آثار، بسیار زیاد اما کیفیت و کلام بسیار ضعیف است.

انتهای پیام/

 

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.