تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
9
«على رهبرى»موسیقیدان ایرانی

«زرتشت» را در زاگرب روی صحنه بردم

  • کد خبر : 22464
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
«زرتشت» را در زاگرب روی صحنه بردم
اجرای سمفونی «چنین گفت زرتشت» به آهنگسازى و رهبرى «على رهبرى» و خوانندگى رضا فکرى و با حضور سفرای ایران و کرواسی، هم‌زمان با سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک این دو کشور در شهر زاگرب برگزار شد. در این برنامه ارکستر و کر فیلارمونیک زاگرب «رهبری» را همراهی کردند.

به گزارش خبرگزاری شنو،  اجرای سمفونی «چنین گفت زرتشت» به آهنگسازى و رهبرى «على رهبرى» و خوانندگى رضا فکرى و با حضور سفرای ایران و کرواسی، هم‌زمان با سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک این دو کشور در شهر زاگرب برگزار شد. در این برنامه ارکستر و کر فیلارمونیک زاگرب «رهبری» را همراهی کردند.

این برنامه در سالن لیسینسکى برگزار شد. سالن لیسینسکى شهر زاگرب که بزرگ‌ترین سالن موسیقى کرواسی است در حالى میزبان این کنسرت با شکوه بود. که با استقبال بسیار زیاد مردم کرواسى تمام ١٨٠٠ صندلى آن پر شد و علاوه بر آن بسیارى از مقامات سیاسى و هنرى کرواسى و ایران و سفراى کشورهاى مختلف از جمله سُفراى دو کشور ایران و کرواسى مهمانان این برنامه بودند.

ارکستر فیلارمونیک زاگرب یکى از مشهورترین فیلارمونیک‌هاى اروپا است که استاد رهبرى سال‌ها مدیریت هنرى این ارکستر را برعهده داشته است.

قطعه «چنین گفت زرتشت» به تازگی براى کمپانى بزرگ ناکسوس آلمان ضبط شده و به زودى در سراسر جهان منتشر خواهد شد.

این کنسرت علاوه بر مردم زاگرب بسیار مورد توجه رسانه‌ها و رادیو تلویزیون کشور کرواسى هم قرار گرفت و نشریات مهم، سایت‌هاى خبرى و مهم‌ترین برنامه زنده تلویزیونى کرواسى و دیگر رسانه‌ها به آن پرداختند به طورى که مقرر گردید این قطعه در فستیوال‌هاى مختلف کرواسى و اروپا نیز اجرا شود.

خوانندگى این کنسرت به عهده رضا فکرى بود که همکارى‌هاى بسیاری از جمله اپراى «غمنامه ایرانیان»،اپراى «حضرت ابراهیم»، «دیوان شرق و غرب گوته» و قطعه «مرشد» را با على رهبرى در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

5/5 - (5 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.