تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6

طنین موسیقی سیستان در نوروزگاه «زهک»

  • کد خبر : 22540
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۵۸
طنین موسیقی سیستان در نوروزگاه «زهک»
«مجتبی میرحسینی» در گفت‌وگو خود در زاهدان اظهار کرد: نوروزگاه‌های استان بر اساس موسیقی و شعر خوانی، شاهنامه‌خوانی و انجام مسابقه‌های متنوع تعریف شده است و بیشتر بر مژده آمدن سال جدید و ایجاد شادی در بین مردم استوار است.

به گزارش خبرگزاری شنو، «مجتبی میرحسینی» در گفت‌وگو خود در زاهدان اظهار کرد: نوروزگاه‌های استان بر اساس موسیقی و شعر خوانی، شاهنامه‌خوانی و انجام مسابقه‌های متنوع تعریف شده است و بیشتر بر مژده آمدن سال جدید و ایجاد شادی در بین مردم استوار است.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: رویداد گردشگری چل‌چاپ با حضور مردم و مسئولان در بخش خمک شهرستان زهک برگزار شد.

وی ادامه داد: معرفی لباس محلی مردمان سیستان، آئین بحث و بیت، موسیقی سیستان، شعرخوانی به زبان و گویش سیستانی، رقص شمشیر و … از دیگر برنامه‌ها بود.

میرحسینی بیان کرد: ایجاد فضای نشاط در ایام نوروز ،حفظ خرده فرهنگ ها و توجه به عناصر ناملموس سازنده هویت فرهنگی از دیگر اهداف بود.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: این برنامه با مشارکت  توسط بخش خصوصی و شورای اسلامی و جامعه محلی طراحی. برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی افزود: تاکنون رویدادهای مختلفی از جمله آیین های،جشنواره گردشگری شهرستان میرجاوه ،نیمروز ،زابل،جشنواره گردشگری لیکو شهرستان خاش. نوروزگاههای نیک شهر ،سرباز ،سراوان،ایرانشهر،جشنواره گردشگری چاراقلیم شهرستان زاهدان و… برگزار شده و قرار است. رویدادهای دیگری از جمله میر کمبر در شهرستان نیک شهر ،دوازدهم فروردین کوه خواجه شهرستان هامون و جشنواره گردشگری شهرستان و سیب و سوران وچابهار و کنارک  در ایام نوروز برگزار شود.

انتهای پیام/

5/5 - (10 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.