تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
13

برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی کیش «مهرجان یامال»

  • کد خبر : 21016
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی کیش «مهرجان یامال»
رئیس چهارمین جشنواره موسیقی کیش«مهرجان یامال» از تعویق زمان برگزاری این رویداد هنری و اجرایی شدن آن در دی ماه امسال خبر داد. روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، بدریه بحرینی گفت: چهارمین جشنواره موسیقی کیش روزهای 20، 21 و 22 دی ماه امسال در جزیره کیش برگزار می‌شود. با توجه به تراکم برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری در روز کیش و تمایل تیم اجرایی به هر چه كيفي‌تر برگزار شدن جشنواره موسیقی، رویداد یادشده در دی ماه شکل اجرایی به خود می‌گیرد که حدود 20روز پيش از آغاز جشنواره،گروه‎‌های راه‌یافته به مرحله نهایی جهت اجرا در جزیره کیش به صورت رسمی از درگاه اینترنتی" festival.kish.ir " معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شنو ، رئیس چهارمین جشنواره موسیقی کیش«مهرجان یامال» از تعویق زمان برگزاری این رویداد هنری و اجرایی شدن آن در دی ماه امسال خبر داد. روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، بدریه بحرینی گفت: چهارمین جشنواره موسیقی کیش روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ دی ماه امسال در جزیره کیش برگزار می‌شود. وی ادامه داد: با بیان این که موسیقی جنوب ایران، به رغم تنوع چنان با جلوه‌های حیات فردی و گروهی اقوام این سرزمین پیوند مستحکم داشته که کمتر آداب، مناسک و یا رفتارهای آیینی‌ای را در بین مردم این منطقه از کشورمان می‌توان یافت که با موسیقی سازی و آوازی همراه نشده باشد، گفت: به همین منظور چهارمین جشنواره موسیقی جزیره با عنوان «مهرجان یامال» در کیش برگزار می شود. وی عنوان کرد: با توجه به تراکم برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری در روز کیش و تمایل تیم اجرایی به هر چه كيفي‌تر برگزار شدن جشنواره موسیقی، رویداد یادشده در دی ماه شکل اجرایی به خود می‌گیرد که حدود ۲۰روز پيش از آغاز جشنواره،گروه‎‌های راه‌یافته به مرحله نهایی جهت اجرا در جزیره کیش به صورت رسمی معرفی خواهند شد.

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اتمام مهلت نام نويسي در این رویداد و تمایل رسمی ۲۷ گروه موسیقی مختلف برای شركت در جشنواره، عنوان کرد: داوری‌های نخست آغاز شده است و بعد از بررسی نهایی هیات انتخاب، گروه‎‌های راه‌یافته به مرحله پایانی این جشنواره موسیقی که از استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر هستند، به صورت رسمی اعلام خواهند شد.موسیقی کار، موسیقی اعیاد، مولودخوانی و مراسم‌های بومی و سازها، هر کدام ویژگی‌های خود را دارند که می‌توانند در این جشنواره به شکل خاص دیده شوند. که از بزرگترین اهداف جشنواره این است که کیش با سابقه تاریخی و دیرینه خود از نظر فرهنگی و موسیقایی باز هم در این حوزه مورد توجه قرار گیرد و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان برگزار کننده جشنواره و پایه‌‎گذار یک گردهمایی فرهنگی و هنری فاخر، بزرگ و سالیانه در سطح کشور با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی و تقویت صنعت توریسم بین‌الملل و معرفی جزیره زیبای کیش به عنوان مقصد برتر گردشگری و گردشگری هنری می تواند گام های موثری در این زمینه بردارد.

وی اظهار داشت: مدیرعامل و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به ترتیب رئیس و دبیر شورای سیاست گذاری و دکتر نوربخش، دکتر صدری، بابک عامل و حمید هادی اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی مهرجان یامال هستند، جشنواره‌ای که هیات انتخاب آن را حیدر هدایتی، دکتر حقگو، دکتر حسینی و حمید هادی تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام/

 

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.