تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
11

شب پراحساس ارکستر سمفونیک تهران در «فجر»

  • کد خبر : 22332
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
شب پراحساس ارکستر سمفونیک تهران در «فجر»
اعضای ارکستر سمفونیک تهران در سومین شب از برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در حالی تازه‌ترین کنسرت خود را برگزار کردند که عرفان وکیلی از هنرمندان جوان کشورمان در غیاب نصیر حیدریان، رهبری این ارکستر را به عهده گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری شنو، اعضای ارکستر سمفونیک تهران در سومین شب از برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در حالی تازه‌ترین کنسرت خود را برگزار کردند که عرفان وکیلی از هنرمندان جوان کشورمان در غیاب نصیر حیدریان، رهبری این ارکستر را به عهده گرفته بود.

حضور این هنرمند جوان در حالی بود، که طی روزهای گذشته بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان متولی ارکسترهای دولتی با انتشار متنی از مثبت شدن تست کرونای نصیر حیدریان در چند ساعت مانده به آغاز کنسرت این مجموعه در جشنواره موسیقی فجر خبر داده و از حضور یک رهبر ارکستر دیگر با تصمیم شورای ارکسترها سخن گفته بود. شرایطی که در نهایت منجر به انتخاب عرفان وکیلی از شاگردان نصیر حیدریان و مرکز آموزش‌های بنیاد رودکی شد. این در حالی است که قبل از شروع کنسرت که با استقبال نسبی مخاطبان با در نظر گرفتن محدودیت‌های کرونایی همراه بود، فایل صوتی از سوی نصیر حیدریان در سالن پخش شد.

نصیر حیدریان در این فایل صوتی که با عبارت «قربان شما نصیر» به پایان رسید، از ابراز تاسف خود برای حضور نداشتن در این کنسرت سخن گفت و توضیح داد: من در تمام لحظات این کنسرت همراه شما هستم.

در کنسرت شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران که پدرام فریوسفی از نوازندگان شناخته شده کشورمان در آن به عنوان سولیست ویولن حضور داشت، قطعات «مندلسون – سمفونی شماره چهار در دو مینور برای ارکستر زهی»، «کنسرتو برای ویولن و ارکستر زهی در لامینور اثر سباستین باخ»، «آداجیو از ساموئل باربر»، «الژی از چایکوفسکی» و «سرناد قسمت سه و چهار برای ارکستر زهی از چایکوفسکی» پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان یکی از مهمانان ویژه کنسرت شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران بود. این در حالی است که وی بعد از پایان اجرا با همراهی محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دسته گل نمادینی را به پاس قدردانی از مجموعه ارکستر به عرفان وکیلی اهدا کرد.

فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد الله یاری سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمانان ویژه کنسرت شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران در سومین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر بودند.

اسامی شرکت کنندگان

محمدرضا کریمی (کنسرت مایستر)، امیر مینو سپهر – فرزاد صیدی – احسان شامی – بهار فلسفی – سارا نادری – فرمهر حسن بی گلو – برهان همتی – فرناز دارویی – فراز مجدیان فر – فرید مجدیان فر نوازنده ویولن یک، مونیکا لران – مهوش عسگری – پیمان شامی – علیرضا چهره قانی – عرفان وکیلی – امین واحدی – نگین حاتمی – موژان میرزایی – علیرضا گلستانه – سینا صالحی – ملیکا زاده محمد نوازندگان ویولن دو، ماکان خویی نژاد – میر نوید حمیدی – کوروش کشاورز – مسعود فیروزی نژاد – علی آقاجانی – هلیا میرکریمی – شهرزاد مجد نوازندگان ویولنسل، کاوه تسعیری – امین زمانخان – پژمان اختیاری – آتنا زنگنه – الهام عادلی زاده – زهرا عبدالله زاده – سیدصبا صفوی – مسعود پور بخت – اشکان نظر نوازندگان آلتو، مهدی کلانتری – پروانه انارکی – فرشید پاتینیان – محمدرضا جبار – عادل اصغر زاده – آوا پویا کاشانی نوازندگان کنترباس، حسن سهرابی معاون تولید و امور ارکسترها، مهتاب شریفی مدیر داخلی ارکستر، مرضیه یوسفی کارشناس نت و آرشیو، محسن ایلکا پشتیبانی و چیدمان ارکستر و حسن احمدی تشریفات اعضای اجرایی ارکسترسمفونیک تهران در کنسرت شب گذشته را تشکیل می‌دادند.

 زمان برگزاری

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود. جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.