تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
8
سلمان سلیمانی مقام اول جشنواره سیزدهم موسیقی جوان در گفتگو با خبرگزاری شنو مطرح کرد:

نحوه برپایی جشنواره موسیقی ناعادلانه است

  • کد خبر : 3741
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲:۱۹
نحوه برپایی جشنواره موسیقی ناعادلانه است
هیچ معیار درستی برای انتخاب داور متخصص وجود ندارد و طبق اطلاع موثق میتوان ادعا کرد که اکثریت افرادی که به عنوان داور در این دوره ها حضور پیدا میکنند با روابط و پارتی و رفاقت وارد گود میشوند و با کمترین اطلاعات و تخصص در مورد اجرای شرکت کنندگان اعمال نظر میکنند در حالیکه هر بخش از موسیقی جوان داور متناسب خود را طلب میکند

چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان پس از سیزده سال تجربه موفق، امسال در مواجهه با کرونا، به دلیل اجرای مصوبات وزارت بهداشت و رعایت پرتوکل های بهداشتی رقابت های این دوره از جشنواره را به صورت آنلاین برگزار می کند. این رقابت ها در رده های سنی مختلفی برگزارشده و از ۱۵ تا ۲۹ سال را شامل میشود.

سلمان سلیمانی مقام اول سیزدهمین دوره از جشنواره موسیقی جوان درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شنو افزود: نمیتوان نسبت به روند برگزاری این دوره ازرقابت های جشنواره آنلاین موسیقی جوان زیاد خوش بین و مثبت اندیش بود، چرا که نتایج حاصل بستر درستی ندارد و به نحوی حق را به حق دار نمی رساند. وی در این رابطه افزود: شخصی که با مهارت بسیار بالا و تلاش مستمر در طول مدت زمان طولانی تکنیک های مختلف نوازندگی را یاد میگیرد و مهارت بهتری کسب میکند با شخصی که شاید چندین جلسه ی آموزشی را هم نگذرانده باشد در یک سطح قرار میگیرند وتعداد آزمون و خطای هیچ کدام بررسی نمیشود.

آقای سلیمانی در رابطه با بستر ناعادلانه ی این رقابت تشری کرد: به عنوان مثال یک قطعه آهنگ از پیش تعیین شده را کسی که ۱۵ سال به صورت حرفه ای نوازندگی کرده است طی یکبار ضبط تصویری با سطح بالایی اجرا میکند ولی همین قطعه را فرد مبتدی بعد از چهل اجرای مختلف، برای جشنواره ارسال میکند و این در حالی است که نتیجه کار هر دو شخص در یک سطح دیده می شود.

مقام اول سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان با اشاره به نقد های فراوان این دوره از جشنواره عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، راه های بهتری برای اجرای جشنواره به صورت حضوری وجود داشت که به نظر میرسد بحث کرونا بیشتر بهانه ای بوده است تا مجریان جشنواره با راحت ترین مسیرممکن اجرا این مسیولیت را از گردن باز کنند.

وی با اشاره به برنامه عصر جدید و نحوه ی اجرای داوطلبان در دوران کرونا افزود: چشنواره چهاردهم میتوانست بدون تماشاگر و یا تجمع خاص انسانی با ساده ترین راه ممکن اجرای این رقابت ها به صورت حضوری و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزارنماید.

سلمان سلیمانی در ادامه نقد آنلاین بودن جشنواره و با اشاره به پایین بودن کیفیت ضبط تصویری گفت:اجرای مستقیم یک آهنگ با چیزی که در تصویربرداری از آن رویت میشود و برای قضاوت و داوری معیار قرار میگیرد زمین تا آسمان متفاوت است. وی با اشاره به کیفیت بسیار کم فیلم برای ارسال به جشنواره عنوان داشت: تجربه ی شخصی من در ضبط فیلم نشان داد که کیفیت موسیقی در قاب دوربین گوشی یک دهم ازاجرای واقعی نیست. طوری که هیچ یک ازتکنیک های مهم درآهنگ اجرا شده در فیلم قابل فهم نیست و کار حرفه ای و غیر حرفه ای را در یک سطح عرضه میکند.

سلیمانی با اشاره به کیفیت های مختلف گوشی های شرکت کنندگان برای ضبط اجرا افزود: گوشی خیلی از افراد کیفیت صدا ندارد،کیفیت تصویر ندارد در حالیکه ممکن است این شرایط برای تعداد دیگری از شرکت کنندگان جور دیگری باشد در نتیجه بستر اجرای این جشنواره ناعادلانه است و نتایج آن نمیتواند بیانگر حقیقت رقابت سالم بین افراد را نشان دهد.

مقام اول سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان با اشاره به آخرین انتقاد جدی خود به جشنواره آنلاین گفت: بعد از ۲۲ سال کارحرفه ای در فضای موسیقی و شرکت در دوره ها و مسابقات هیچ جدیتی در کار داوری اینگونه رقابت ها وجود ندارد و اکثر افرادی که به عنوان داور در جشنواره ها حضور پیدا میکنند در مورد بخشی نظر میدهند که شاید بیست درصد ازآ ن را تجربه نکرده و مهارتی هم ندارند و در واقع یک نظر غیر کارشناسی و غیر تخصصی در این رابطه می دهند.

سلیمانی افزود: در این نوع رقابت ها نوازنده ها به وسیله ی داور های غیر حرفه ای مورد محک قرار میگیرند در حالیکه داورهربخش باید تخصص بالاتری از شرکت کننده ی در بخش مورد نظر داشته باشد.

وی با اشاره به حاکمیت روابط بر تخصص در داوری ها اذعان کرد: هیچ معیار درستی برای انتخاب داور متخصص وجود ندارد و طبق اطلاع موثق میتوان ادعا کرد که اکثریت افرادی که به عنوان داور در این دوره ها حضور پیدا میکنند با روابط و پارتی و رفاقت وارد گود میشوند و با کمترین اطلاعات و تخصص در مورد اجرای شرکت کنندگان اعمال نظر میکنند در حالیکه هر بخش از موسیقی جوان داور متناسب خود را طلب میکند

 

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=3741

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.