اکبر محمدی(نوازنده و مدرس کلارینت)در خصوص وضعیت تدریس موسیقی در کشور گفت: برای بهبود وضعیت مدرسان باید در مراکز دانشگاهی، تدریس موسیقی بصورت رشته ای جداگانه بوجود بیاید.
به گزارش خبرگزاری شنو، اکبر محمدی، نوازنده و مدرس کلارینت و یکی دیگر از داوران آزمونهای صلاحیت تدریس در خصوص وضعیت تدریس موسیقی در کشور گفت: وضعیت نابسامان و مدیریت نشده علیرغم تحصیلات دانشگاهی بصورتی است که حتی علاقه ذاتی در حوزه تدریس مشاهده نمیشود. بدین معنی که مدرسان در صورت فراگیری صحیح، آموختههای خودشان را هم نمیتوانند به هنرجو منتقل کنند.
وی افزود: در تمام کشورها رشتهای به نام معلمی یا تدریس در سطح دانشگاهی دایر است که میتواند تا حدود زیادی این نقص را برطرف کند ولی در ایران این رشته وجود ندارد. مدرسان جوان باید این تجربه را با طی کردن مدت معینی یا حتی چند ترم زیر نظر اساتید مطرح و شاخص در زمینه کاری خود بدست آورند.
اکبر محمدی در خصوص راهکارهایی برای بهبود وضعیت مدرسان گفت: برای بهبود وضعیت مدرسان باید توسط متولیان امر در مراکز دانشگاهی، تدریس موسیقی بصورت رشته ای جداگانه بوجود بیاید. مدرسان هم قبل از آزمونها باید تاییدیه گذراندن دورههای آموزشی را کسب کنند و سپس به آزمونها معرفی شوند.
وی در خصوص نقش خانه موسیقی در برگزاری آزمون های صلاحیت تدریس مدرسان موسیقی گفت: خانه موسیقی به عنوان متولی این آزمونها میتواند قدم اول را در پیشبرد این امر مهم بر عهده گیرد.
انتهای پیام/