تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
8

پیام های تسلیت از وزیر تا مدیر

  • کد خبر : 15684
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
پیام های تسلیت از وزیر تا مدیر
جمعی از اهالی هنر و رسانه همچون سید عباس صالحی، محمد جواد ظریف، الهام فخاری، محمد اله یاری، قادر آشنا، علی نیکنام انزابی و مهدی افضلی در پیام های جداگانه ای درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو ، جمعی از اهالی هنر و رسانه همچون سید عباس صالحی،محمد جواد ظریف، الهام فخاری، محمد اله یاری، قادر آشنا، علی نیکنام انزابی و مهدی افضلی در پیام های جداگانه ای درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفتند.

 

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

ایشان با انتشار متنی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

در متن پیام سیدعباس صالحی آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مدیر توانا و انسان والا، همکار عزیز، معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرحوم علی مرادخانی موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.

دوران طولانی و مستمر مدیریت در عرصه های فرهنگی و هنری، در کنار اقدامات تاسیسی، نظام بخش و خلاقانه در این حوزه، او را به مدیری توانمند، کاربلد و کارآمد و مورد وثوق و احترام اصحاب فرهنگ و هنر بدل کرده بود.

اینجانب این ضایعه اندوهناک را به خانواده آن مرحوم، جامعه فرهنگ و هنر و همکاران و علاقه مندان ایشان صمیمانه تسلیت می گویم.

از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و آمرزش الهی و برای بازماندگان مکرم صبر و اجر مسالت دارم.»

 

پیام تسلیت وزیر امور خارجه

محمدجواد ظریف، طی پیامی درگذشت زنده یاد علی مرادخانی را تسلیت گفت، متن این پیام بدین شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت اندوهناک برادر و دوست دیرین و فرزانه‌ام جناب آقای علی مرادخانی، شخصیت وارسته هنرمند و چهره خدوم و برجسته عرصه فرهنگ و هنر ایران اسلامی موجب تاثر و اندوه عمیق اینجانب گردید. بلای کرونا ستاره درخشان دیگری را از جامعه و فرهنگ ایران گرفت و ما را داغدار کرد.

سال‌ها تلاش بی وقفه و زحمات دلسوزانه و مشفقانه زنده یاد مرادخانی همراه با حسن خلق ایشان در خدمت به توسعه فرهنگ و هنر و زبان و ادبیات فارسی و موسیقی این مرز و بوم همواره در یاد و خاطره مردم شریف ایران عزیز به خصوص جامعه هنری و فرهنگی کشور ماندگار خواهد ماند.

اینجانب ضایعه فقدان غمبار آن یار قدیمی را به خانواده محترم مرادخانی و دوستان و همکاران ایشان و اهالی عزیز و شریف فرهنگ و هنر تسلیت عرض می‌کنم و برای ایشان صبر و شکیبایی و برای آن مرحوم رحمت و غفران واسعه الهی مسئلت می‌نمایم.»

 

پیام تسلیت رییس کمیته هنر شورای شهر تهران

الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس کمیته هنر شورا در پیامی درگذشت علی مرادخانی مدیر عامل موزه موسیقی و معاون هنری سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

«بسمه تعالی

وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

 با تاسف و اندوه درگذشت بزرگ‌مرد فقید علی مرادخانی، معاون هنری پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل موزه موسیقی که فردی باورمند، روشن‌اندیش، توانا و هنرپرور بود را به خانواده ایشان و اهالی فرهنگ و موسیقی کشور تسلیت می‌گویم. از پروردگار مهربان برای آن زنده‌یاد آمرزش و رحمت الهی طلب میکنم. و برای بازماندگان محترم تندرستی و شکیبایی و پاداش نیکو خواستارم.»

 

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی

مهدی افضلی طی پیامی درگذشت زنده یاد علی مرادخانی را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، متن این پیام بدین شرح است:
«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
فراغ دوستی مهربان و مدیری مدبر دشوار و جانگداز است.
هنر ایران، مدیری شیفته خدمت را از دست داد. زنده یاد «علی مرادخانی» مونس و پناه و همراه اهالی هنر بود. کارنامه او در راه اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم،  ممتاز و درخشان.
به نمایندگی از بنیاد فرهنگی هنری رودکی، این غم بزرگ را به خانواده گرامی آن مرحوم، هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم. آرزومندم خداوند متعال توان و توشه‌ای درخور برای به ثمر نشاندن دغدغه‌های والای این مدیر فرهنگی به ما عنایت فرماید. از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی را خواستاریم.»

 

پیام تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

متن پیام تسلیتی از سوی محمد اله‌یاری به این شرح است:

بسمه تعالی
متأسفانه باخبر شدیم که یکی از مدیران باسابقه هنری و همراه و همنشین همیشگی هنرمندان، مرحوم  علی مرادخانی، دعوت پروردگارش را برای حضور در تماشاگه راز، لبیک گفته است.  و به راستی جز تسلیم در برابر مشیت حضرت حق، پناهگاهی نیست.

ثمرات معنوی و سابقه سال‌های متمادی حضورش در دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین در کنار هنرمندان این مرز و بوم ، جاودان خواهد ماند.

در پایان درگذشت جناب آقای علی مرادخانی را به همسر و فرزندان محترم ایشان، دوستداران و خانواده بزرگ هنر هنر تعزیت و  تسلیت عرض می نمایم. از درگاه پروردگار منان، علو درجات و آرامش ابدی برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم.»

 

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

 

متن پیام قدر آشنا به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت غم‌انگیز جناب آقای «علی مرادخانی» که سال ها خادم عرصه فرهنگ و هنرایران اسلامی بودند، اندوه فراوانی برای بنده و همه همکاران ایشان در معاونت امور هنری و اداره‌کل هنرهای نمایشی ایجاد کرد.

بدون تردید سال ها زحمات ایشان در مجموعه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه در کسوت مدیریت حوزه موسیقی و چه در مقام معاون وزیر را نمی‌توان در گذر زمان به فراموشی سپرد.

اجر این زحمات در کنار لبخند آرام‌بخش و همیشگی ایشان به مخاطبانشان نزد خالق بی‌همتا محفوظ خواهد ماند. امید است بر سفره پربرکت صالحان و ائمه اطهار میهمان باشند. انشاالله.

این مصیبت را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنرمندان کشور عزیزمان تسلیت می‌گویم. از پرودگار رحمان و رحیم برای بازماندگان صبر جزیل خواهانم.»

 

پیام تسلیت مدیرعامل انجمن موسیقی ایران

در متن علی نیکنام انزابی چنین آمده است:

« انالله و اناالیه راجعون

نام و یاد علی مرادخانی با صداقت و خدمت به هنر پیوند خورده. کوچ ابدی او به معنای وداع با مسئولی است که چند دهه تلاش و حضور مستمر و تاثیرگذار او در عرصه هنر، فرصت هایی را برای هنر و موسیقی کشور فراهم کرده است.

اینجانب فقدان این مدیر زحمت‌کش را به خانواده محترم ایشان و همچنین جامعه موسیقی تسلیت گفته و از درگاه حضرت حق شادی و رحمت برای آن مرحوم خواستم. همچنین صبر و شکیبایی برای بازماندگان گرامی مسئلت دارم.»

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=15684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.