تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
0

شروع رقابت‌های موسیقایی نوجوانان در «تهرانُت»

  • کد خبر : 32348
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
شروع رقابت‌های موسیقایی نوجوانان در «تهرانُت»
مدیر باشگاه موسیقی نوجوان با اشاره به آغاز به کار رویداد ملی «تهرانُت» گفت: این رویداد با هدف کشف استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان در حوزه موسیقی و حمایت و هدایت آنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شنو، امیرحسین حیدری روز یکشنبه- ۲۲ مهرماه- در نشست خبری نخستین رویداد استعدادیابی موسیقایی «تهرانُت» که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، اظهار داشت: باشگاه موسیقی نوجوان با هدف کشف استعدادها، حمایت و توانمندسازی این قشر در حوزه موسیقی شکل گرفته است. در این باشگاه، برنامه‌های مختلفی اجرا شده و خواهد شد.

وی گفت: مهمترین اتفاق این باشگاه برگزاری رویداد ملی موسیقایی استعدادیابی «تهرانُت» است که امکان و زمینه را برای نوجوانان دختر و پسر ۱۰ تا ۱۸ سال سراسر کشور فراهم کردیم تا در این رویداد موسیقایی شرکت کنند.

حیدری افزود: تهرانت یک جشنواره نیست و بلکه رویدادی برای کشف استعدادهای موسیقی است، از ۲۰ مهرماه سایت باشگاه موسیقی نوجوان شکل گرفته و فراخوان منتشر شده و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند تا ۳۰ مهرماه با مراجعه به این سایت و تکمیل فرم ثبت‌نام در رویداد «تهرانُت» شرکت کنند و آثار خود به صورت ویدئویی و یا آثار آهنگ‌سازی را به صورت صوتی به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیر باشگاه موسیقی نوجوان بیان کرد: نوجوانان علاقه‌مند و خلاق بسیاری در آموزشگاه‌های موسیقی سراسر کشور، مشغول آموختن این هنر هستند و هدف ما در رویداد «تهرانُت» کشف و شناسایی این استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان، حمایت و هدایت آنهاست.

وی تک‌نوازی، جمع‌نوازی، آهنگسازی، خوانندگی و جمع‌خوانی را از بخش‌های رویداد «تهرانُت» عنوان کرد و گفت: پس از پایان مهلت ارسال آثار، هیات داوران آثار را ارزیابی می‌کنند و نتایج مرحله اول چهارم آبان ماه اعلام خواهد شد.

شروع رقابت‌های موسیقیایی نوجوانان در «تهرانُت» / شنو نیوز

حیدری افزود: پس از اعلام نتایج مرحله اول، گردهمایی تهران نُتی‌ها، هشتم آذر همزمان با روز نوجوان، با حضور برگزیدگان برگزار می‌شود، در این گردهمایی به برگزیدگان اعلام می‌شود که باید چه آثاری را تولید کنند و آیین‌نامه تدوین می‌شود. حدود ۴۰ تا ۵۰ روز به آنان مهلت داده خواهد شد که طبق ضوابط و شرایط اثری را برای اجرای حضوری تولید کنند، ۱۷ تا ۲۳ آذرماه مرحله نهایی و اجرای حضوری آثار تعیین شده است که آثار داوری می‌شوند.

مدیر باشگاه موسیقی نوجوان بیان کرد: در انتخاب قطعه مرجع و تولید آثار محدودیتی وجود ندارد، اما اگر آثار تولید شده شرکت‌کنندگان در مرحله دوم درباره موضوع‌هایی همچون خانواده، معلم، طبیعت، پروردگار، نشاط و موضوع‌های ملی و امید به آینده باشند، امتیاز بیشتری را در داوری خواهند داشت. همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند طبق ضوابط آثاری را بازخوانی و ارسال کنند اما در مرحله دوم باید خلاقیت و نوآوری داشته باشند و خودشان آثاری را تولید و اجرا کنند.

وی اظهار داشت: ۲۶ آذرماه نشستی را با سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان حرفه‌ای حوزه موسیقی و برگزیدگان رویداد «تهرانُت» خواهیم داشت تا با آثار برگزیدگان آشنا شوند و بتوانند از میان آنان، هنرمندانی را برای همکاری و عقد قرارداد کاری انتخاب کنند. اختتامیه رویداد نیز ۲۹ آذرماه تعیین شده است.

حیدری گفت: داوران رویداد موسیقایی «تهرانُت» طی روز برگزاری گردهمایی این رویداد به صورت رسمی معرفی می‌شوند، جوایز قابل توجهی نیز برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است، به نفرات اول تا سوم؛ ۱۵، ۱۰ و ۵ میلیون تومان جایزه نقدی و تندیس باشگاه اهدا می‌شود و از آنان حمایت خواهد شد. همچنین نفرات چهارم تا هشتم شایسته تقدیر شناخته می‌شوند.

شروع رقابت‌های موسیقیایی نوجوانان در «تهرانُت» / شنو نیوز

مدیر باشگاه موسیقی نوجوان با اشاره به هویت‌بخشی و ارج نهادن به نهاد خانواده در رویداد موسیقایی «تهرانُت» افزود: در این رویداد اگر والدین یا یکی از اعضای خانواده اهل موسیقی باشند، شرکت‌کنندگان اثری را به صورت جمع‌نوازی و جمع خوانی اجرا کرده و به رویداد ارایه دهند، امتیاز قابل توجهی خواهند داشت.

وی درباره تبلیغات برای رویداد رویداد موسیقایی «تهرانُت» بیان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی پیش‌بینی شده و قرار است تیزرها و آثار تصویری این رویداد در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شود. در تلاش هستیم این رویداد در قالب پویش‌هایی فراگیر و به فرهنگ تبدیل شود.

حیدری درباره برنامه‌های باشگاه موسیقی نوجوان در راستای تزریق شادی و نشاط به جامعه ایرانی اظهار داشت: یکی از مهمترین این برنامه‌ها، گردهمایی «تهرانُت» است که در راستای شادی‌آفرینی و نشاط به جامعه ایرانی است. سکویی کافی برای ارائه آثار هنرمندان نوجوان نداریم، اگر یک کنسرت برای نوجوانان با حضور این قشر داشته باشیم، خانواده‌ها با آرامش خاطر در این رویداد حضور خواهند داشت. در تلاش هستیم که الگوی درستی را به نوجوانان ارایه کنیم، این قشر گاهی اوقات الگوهایی از اساتید می‌بینند که برای آنان دست نیافتنی است. نوجوانان نیاز دارند الگوی نوجوان ببینند.

مدیر باشگاه موسیقی نوجوان خاطرنشان کرد: ما در این نهاد به دنبال کشف استعدادهای نوجوانان و هدایت آنان در مسیر درست هستیم. با بهره‌مندی از ظدفیت‌های نهادهای مستقر در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حمایت حامیان مالی در تلاش هستیم رویداد موسیقایی «تهرانُت» ادامه دار باشد و بیشتر از یک بار در سال برگزار شود. همچنین تشکیل ارکستر نوجوان، کنسرت نوجوان و اردوهای موسیقی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این باشگاه است.

در پایان این نشست از پوستر رویداد موسیقایی «تهرانُت» رونمایی شد. برای مشاهده فراخوان اینجا مراجعه کنید.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=32348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.