تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
11

لطمه کرونا به آموزشگاه‌های هنری زنجان

  • کد خبر : 6659
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
لطمه کرونا به آموزشگاه‌های هنری زنجان
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ظرفیت‌های موسیقی استان زنجان بالا است و باید از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شنو،ایرج داوودبیگی در رابطه با وضعیت موسیقی استان زنجان و با بیان اینکه امسال سال ویژه‌ای برای فرهنگ و هنر است و به این قشر آسیب شدیدی وارد شده ‌و یک هنرمند زمانی زنده است که بتواند کار خود را اجرا کرده و در معرض دید قرار دهد، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد مشکلاتی در همه گروه‌های هنری شده‌ است که قشر موسیقی نیز جزو این گروه‌ها بوده و آسیب دیده‌اند.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا در استان زنجان بیشترین آسیب را به موسیقی آشیقی و آموزشگاه‌های هنری که به رشد خوبی در استان رسیده بودند، وارد کرده و باعث ایجاد مشکلاتی شده‌ است.

این مسئول با اشاره به اینکه ظرفیت‌های موسیقی استان بالا است و در رابطه با ضرورت تقویت موسیقی استان، تصریح کرد: آموزش، یکی از بخش‌هایی است که توجه به آن می‌تواند در قوی‌تر شدن زیرساخت‌های موسیقی استان موثر باشد که این بخش در کل کشور دارای مشکلاتی است ولی با برنامه‌ریزی درست در این زمینه قطعا موسیقی راه خود را پیدا خواهد کرد.

داوودبیگی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله در آموزش درست، توجه به اساتید توانمند حوزه موسیقی در استان است که قطعا می‌توانند در پیشرفت و تربیت نسل جدید تاثیرگذار باشند، هنرستان‌ها نیز جایگاه مهمی در توسعه موسیقی استان زنجان دارند که افراد در آن به صورت آکادمیک و علمی تربیت شده و وارد دانشگاه می‌شوند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان عنوان کرد: البته برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای این چنینی نیز در شناسایی استعدادهای جوان موثر می‌باشد که این استعدادها می‌توانند در آینده در معرفی موسیقی استان موثر باشند.

این مسئول در رابطه با صدور کارت صلاحیت تدریس برای مدرسان موسیقی، ادامه داد: با مراجعه هنرمندان به سایت‌های معرفی شده و شرکت در آزمون‌های در نظر گرفته شده که در آن صلاحیت علمی و توانایی‌های فردی هنرمند سنجیده شده و بعد از تایید شدن توسط داوران کارت صلاحیت را دریافت می‌کنند که از هنرمندان استان نیز موفق به کسب این کارت شده‌اند و در حال حاضر این آزمون به صورت آنلاین برگزار می شود.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=6659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.