تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
15

استقبال جوانان از كنسرت قلم را بچرخان خطيبی/ گردهم آمدن طرفداران موسيقی راک در برج آزادی

  • کد خبر : 1445
  • ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱:۴۷
استقبال جوانان از كنسرت قلم را بچرخان خطيبی/ گردهم آمدن طرفداران موسيقی راک در برج آزادی
اشكان خطيبي بازيگر و خواننده ايراني شب گذشته در پنجمين شب سی و دومين جشنواره موسيقي فجر با اجراي 10 قطعه از گروه هاي با سابقه موسيقي راك جهان در برج آزادي تهران، مخاطبان جوان را جذب خود كرد.

به گزارش خبرگزاری شنو ، كنسرت قلم بچرخان (Rock The Pen) اشكان خطيبي و گروهش، شب گذشته در ساعت ۲۱:۴۰ دفيقه صداي خوانندگان جهان شدند و قطعاتي از گروه‌هاي باسابقه موسيقي راک از قبيل پينك فلويد، كويين، بيتلز، رولينگ استونز، دورز و… را روي صحنه بردند.

اين ‌كنسرت كه ‌پيش از اين با عنوان ‘تاثير موسيقي راك بر طراحي و ايده پردازي’ معرفي شده بود، اولين اجراي خود را به دلم تنگ شده (miss you) از رولينگ استونز گروه مشهور راك انگليسي اختصاص داد.
كنسرت ديشب اشكان خطيبي جزو معدود كنسرت هايي بود كه هيچ صندلي خالي نداشت، اين نكته نيز جالب بود كه فقط جوانان در اين كنسرت شركت ‌كرده بودند و از همخواني با خواننده نيز مشخص بود كه از طرفداران پر و پا قرص موسيقي راك هستند.

خطيبي در بخش هايي از اين اجرا با ماسكي بر صورت، روي صحنه رفت تا كامل كننده پرفورمنس گروهش در بازسازي آثار خوانندگان راك باشد.
وي با تسلط كامل بر زبان انگليسي آثار نوستالژيك، قديمي و پرطرفدار ستاره‌هاي راك جهان را اجرا و شب مهيجي را براي طرفداران موسيقي راك در تهران فراهم ساخت.

قطعات رضايت (satisfaction) از رولينگ استونز، come to gether از جان لنون، پيش برو (break on through) از گروه دورز و ما شما رو به لرزه در مياريم (we will rock you) از گروه كويين قطعاتي بود كه اشكان خطيبي و گروهش اجرا كردند.

سيگار نمي خواي ( have a cigar) و شور جواني (young lust) از ديويد گيلمور، خدا گيرت مي ندازه (Gods gonna cut you down از جاني كش، قطعات پازل ميريزه (jigsaw falling) از كريس آيزاك و دارم اعتقادمو از دست مي دم از R.E.M ديگر قطعاتي بود كه اشكان خطيبي آنها را به روي صحنه برد.

خطيبي خواننده و سرپرست گروه آنسامبل راك پژوهشي از سال ۷۹ موسيقي را به طور جدي با تشكيل گروه آپولون آغاز كرد. وي به صورت حرفه اي پيانو، گيتار و سازدهني مي زند.
او در سال ۹۱ گروه ترافيك را تشكيل داد و آلبوم ترافيك را روانه بازار كرد. خطيبي در تئاترهاي موزيكال ‘سينماهاي من’، ‘روزهاي آخر اسفند’، ‘آدامس خواني’، ‘ترانه هاي محلي’ و’هامون بازها’ به عنوان مجري طرح، خواننده و بازيگر حضور داشته است.

او در پاييز ۹۵ با تشكيل گروه آنسامبل راك پژوهشي چهار كنسرت موفق را برگزار كرد كه تمامي بليط هاي اين‌ كنسرت ها در زمان اندك به فروش رفت.
نيما رمضان نوازنده گيتار الكتريك، آرش سعيدي نوازنده گيتار بيس، برديا اميري نوازنده درامز، اشكان آبرون نوازنده كيبورد و سروش عدل نوازنده گيتار الكتريك اعضاي گروه وي بودند و سهيل دانش اشراقي نيز به عنوان طراح ديجيتال پينتينگ در طول اجرا طراحي و ايده پردازي مي كرد.

يكي از نقاط قوت اين اجرا، اكت ها و حركات نوازنده هاي گروه اشكان خطيبي بود كه در بخش‌هايي از برنامه حاضرين در سالن را به وجد مي‌آورد.

در پايان اجرا اشكان خطيبي در حالي كه يك شمع روشن در دست داشت، خطاب به حاضرين ‌گفت كه امشب تولد نيما رمضان است و از آنها خواست كه اين نوازنده گروه وي را تشويق كنند.
سي و دومين جشنواره بين المللي موسيقي فجر از ۲۴ دي ماه آغاز شده و يكم بهمن ماه به كار خود پايان مي دهد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=1445

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.