تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
16

بليت های اهدايی آفت جشنواره موسيقی فجر است

  • کد خبر : 1451
  • ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
بليت های اهدايی آفت جشنواره موسيقی فجر است
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بلیت‌های اهدایی، آفت جشنواره موسیقی فجر است و باید برای این موضوع که در همه جشنواره‌ها رخ می‌دهد، تدبیری بیاندیشیم.

به گزارش خبرگزاری شنو؛ علی مرادخانی روز چهارشنبه افزود: البته برخی جشنواره‌ها شاید کمتر این دغدغه را داشته باشند اما جشنواره‌هایی همچون موسیقی و تئاتر چون اجرای زنده دارند و کار رو در رو اتفاق می‌افتد و قابل تکرار نیست، بلیت‌های اهدایی آفتی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در سینما هر چند بار هم بخواهید می‌توانید تکرار یک فیلم را ببینید اما در حوزه تئاتر و موسیقی اینگونه نیست بنابراین بررسی اساسی‌تر در این زمینه ضروری است.

مرادخانی ادامه داد: از سویی بسیاری از مردم انتقاد می‌کنند که بلیت دریافت نکرده‌اند و تمایل داشتند برخی برنامه‌ها را ببینید و از سوی دیگر کسانی که بلیت‌های اهدایی را دریافت کرده اند، چون برای کسب آن حرکت و تلاش کمتری کرده اند، شاید انگیزه چندانی نداشتند که حتما در سالن‌های اجرا حضور یابند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به دلیل ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاخیر آغاز شد اما می‌توان گفت که تا امروز جز برنامه‌های خیلی خوب سال بوده است.
مرادخانی گفت: شخصا اعتقاد دارم که باید جشنواره را به گونه‌ای طراحی کنیم که مردم بیشتر موفق به دیدن برنامه‌های آن شوند، در حالیکه اکنون شاهدیم گاهی اوقات صندلی‌های اهدایی خالی است.

وی افزود: امیدوارم با توجه به تجربیات سال‌های گذشته یک سانس را در یک روز، وی‍ژه میهمانان در تالار وحدت قرار دهیم، می‌توان پس از جشنواره هم فکری برای این موضوع کرد و تکراری از مجموعه برنامه‌ها را گذاشت.

مرادخانی تصریح کرد: اما این نکته نیز وجود دارد که به دلیل نزدیک شدن به ایام فاطمیه، خود به خود امکان تکرار برنامه‌ها وجود ندارد، بنابراین، این تنگناها باعث شده که نتوانیم برنامه مد نظر را داشته باشیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که جشنواره موسیقی فجر با همه امکانی که دارد موفق شود در وهله نخست جوانان را به خود جذب کند و همچنین بستری برای فعالیت‌های آینده چهره‌های موسیقی ایران فراهم سازد.

سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از ۲۴ دی ماه آغاز شد و روز جمعه یکم بهمن ماه پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=1451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.