به گزارش خبرگزاری شنو، او در مصاحبه با مجله تایمز گفت: من زیاد به اظهارات پشت درهای بسته توجه نمی کنم. اگر بدون در نظر گرفتن همه موارد بیانیه ای داده باشم آن را پس می گیرم. اگر فیلمی از راه برسد که به من علاقه مند باشد و با برنامه من تناسب داشته باشد، حاضرم هر چیزی را رد کنم. هر چیزی امکان پذیر است فقط محدودیت های ما سد راه ما هستند. به عبارت ساده، من می خواهم ذهنی باز داشته باشم و تعصب نداشته باشم.
جان ویلیامز از بازنشستگی خود چشم پوشی کرد
«ویلیامز» که در سال ۲۰۲۴ در لندن و وین کنسرت برگزار کرد، در سال ۲۰۲۵ به برلین خواهد رفت. او در مورد ارتباط میان آثار تجازی و موسیقی کلاسیک گفت:
در طول چهل سال گذشته به ارزش کار تجاری در دنیای سینما و جایگاه آن در جامعه پی بردم. اما اکنون شرایط تغییر کرده است. دوست دارم به ۵۰ سال پیش برگردم و ببینم سینما چه نقشی در تکامل موسیقی جدید داشته است. چون فکر می کنم آهنگسازان جوان می خواهند در هر دو دنیا کار کنند.
جان ویلیامز که آثاری چون جنگ ستارگان، پارک ژوراسیک و هری پاتر را نوشته است، در مورد مفهوم وحدت در آثارش چنین می گوید:
فیلم شما را مجبور می کند که سبک خود را با هر پروژه تطبیق دهید. برای مثال، تنها در خانه نمیتواند زبان مشترکی با فیلمهایی مانند نجات سرباز رایان یا پارک ژوراسیک داشته باشد. با این حال، شخصیت هر یک از این آثار ممکن است دارای بخش های مختلفی باشد. نوعی هویت باید در تمام موسیقی فیلم های من ظاهر شود. اما تعریف آن را به دیگران واگذار می کنم.
او تابستان گذشته در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت:
من در حال حاضر روی ایندیانا جونز ۵ کار می کنم که آخرین فیلم «هریسون فورد» است. کمی جوان تر از من است؛ فکر کردم، اگر هریسون می تواند این کار را انجام دهد، من هم می توانم.