تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5
حال و هوای گلریز در فراق زنده یاد راغب؛

فقدان بزرگی برای موسیقی انقلاب رقم خورد/ از دست دادن دوست و یار قدیمی غم تلخی است

  • کد خبر : 6689
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۵:۲۴
فقدان بزرگی برای موسیقی انقلاب رقم خورد/ از دست دادن دوست و یار قدیمی غم تلخی است
محمد گلریز به «شنو» گفت: همه آثاری که در ایام انقلاب و جنگ تحمیلی از سوی زنده یاد راغب منتشر شد در زمره ماندگارترین آثار پس از انقلاب اسلامی محسوب میشود.
خبرگزاری شنو: احمدعلی راغب پدیدآورنده موسیقی‌ها، ترانه‌ها و سرود‌های انقلابی بر اثر عوارض ناشی از بیماری سرطان، در ۷۶ سالگی دارفانی را وداع گفت. احمدعلی راغب را «مرد هزارآهنگ» لقب داده‌اند؛ در آرشیو‌های صداو‌سیما بالغ بر هزار و ۴۰۰ قطعه موسیقی از او به ثبت رسیده است.
احمدعلی راغب در همکاری با شعرایی نظیر مشفق کاشانی، حمید سبزواری و محمدعلی معلم به ساخت سرودهایی نظیر «خوش آمدی امام ما»، «بانگ آزادی» (الله‌اکبر، خمینی رهبر)، «شهید مفتح»، «شهید مطهر»، «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «راه رجا»، «نغمه توحید»، «نغمه اتحاد»، «بابا خون داد» و «همشاگردی سلام» مشغول شد.
راغب همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، ساخت سرودهای مختلفی پیرامون دفاع‌مقدس را آغاز کرد که سرود «این پیروزی خجسته باد» پیرامون فتح خرمشهر، «ظفر مبارک»، «جنگ، جنگ تا پیروزی»، «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار» و سرودهای بسیار دیگری در زمره آن است.
احمدعلی راغب به‌رغم دریافت کسوت بازنشستگی در سال۶۷، بین سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ ریاست مرکز موسیقی سازمان صداوسیما را بر عهده داشت.
اما محمد گلریز که بیشتری همکاری را با زنده یاد احمد علی راغب داشت در ابتدا در واکنش به خبر درگذشت استاد راغب به شنو گفت: بدون شک در این روزهای سختی که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم میکنم شنیدن خبر درگذشت احمدعلی راغب شرایط روحی ام را در شرایط بدی قرار داده است.
 وی ادامه داد: داغ جدایی احمدعلی راغب برایم از دو جهت دردناک است، نخست آنکه غم از دست دادن یک دوست صمیمی و برادر مهربان هضمش سخت است و دوم آنکه از دست دادن یکی از مفاخر موسیقی پس از انقلاب اسلامی فقدان بزرگی برای اهالی موسیقی محسوب میشود.
گلریز در ادامه درباره همکاری با استاد راغب در تولید آثار شاخص انقلابی خاطرنشان کرد: به طور حتم بسیاری از بهترین آثار بنده در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با همکاری استاد راغب به تولید رسیده است که روند تولید همه این آثار خاطرات دلنشینی برای من از همکاری با مرحوم راغب رقم زده است.
این هنرمند انقلابی ادامه داد: به عنوان خواننده، آثار شاخص و مختلفی را در کنار زنده‌یاد احمدعلی راغب به تولید رسانده‌ام که هر کدام رنگ و بوی خاص خود را دارد اما قطعه «صبح پیروزی» که همزمان با روز آزادسازی خرمشهر منتشر شد از یک حال و هوای خاصی برخوردار بود زیرا این قطعه به لحاظ تاثیرگذاری در افزایش روحیه مردم در آن مقطع حساس جنگ تحمیلی در نوع خود منحصر به فرد بود
وی  در پایان گفت: به جرات می توانم بگویم همه آثاری که در ایام انقلاب و جنگ تحمیلی از سوی زنده یاد راغب منتشر شد در زمره ماندگارترین آثار پس از انقلاب اسلامی محسوب میشود.
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=6689

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.