تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
13

ریکی مارتین با تأسیس استارتاپ خود در پی تحول صنعت موسیقی است

  • کد خبر : 2057
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
ریکی مارتین با تأسیس استارتاپ خود در پی تحول صنعت موسیقی است
«ریکی مارتین» خواننده اهل پورتوریکو با تأسیس استارتاپ خود به نام Martin Music Labs از فناوری صوتی Orbital Audio رونمایی کرد. این تکنولوژی که مارتین به دنبال ثبت اختراع آن است، ابتدا در صنعت موسیقی به کار گرفته خواهد شد و در ادامه در فیلم‌سازی، بازی‌سازی، ورزش و سلامت روان به کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «شنو»،مارتین تکنولوژی Orbital Audio را انقلابی دانسته و تحولی که قرار است ایجاد کند را با عرضه تلویزیون‌های رنگی که مدل‌های سیاه و سفید را منسوخ کردند مقایسه می‌کند. مارتین می‌گوید فناوری‌های صوتی فعلی راضی کننده نیستند و ضعف‌های آن‌ها را وابستگی به سخت افزار و در دسترس نبودن توصیف می‌کند.

مارتین برای توسعه فناوری صوتی بهتر و بهبود تجربه گوش دادن به موزیک با هدفون، به سراغ «Jaycen Joshua»، میکسر آمریکایی و برنده چندین جایزه «گرمی» رفته است. Joshua می‌گوید فناوری های صوتی فعلی به جای تفکیک صداها، تمام آهنگ را در اطراف سر کاربر پخش می کنند، اما آن ها به روشی برای تفکیک کردن صداها دست پیدا کرده اند. او در این رابطه گفت: «ما توانایی تفکیک صداهای مستقل را پیدا کرده‌ایم و می‌توانیم آن‌ها را بدون سرگیجه گرفتن کاربر در اطراف سر او به پرواز درآوریم.»

شرکت‌های بزرگی همچون سونی و دالبی متخصص توسعه صدای غوطه ور کننده بوده و در این زمینه سال‌ها تجربه دارند. با این وجود مارتین می‌گوید فناوری Orbital Audio در نوع خود بی‌نظیر است و به تجهیزات مخصوص یا پلتفرم جداگانه نیاز نداشته و با ارزان قیمت ترین هدفون‌ها نیز سازگاری دارد.

مارتین می‌گوید یکی از اهداف اصلی او آوردن فناوری Orbital Audio به حوزه بهداشت روان است و می‌خواهد به کمک آن علاوه بر ارتقا تجربه گوش دادن به موزیک، به افزایش تمرکز، کاهش اضطراب و بهبود سلامت روان کاربران کمک کند. او از سازگار کردن Orbital Audio با اپ‌های تندرستی و تمایل بسیاری از شرکت‌ها به استفاده از آن خبر می‌دهد.

مارتین با فناوری Orbital Audio در پی ساخت صدا، موزیک، پادکست و دیگر محتواهای غوطه ور کننده برای تمام کاربران فارغ از سن آن هاست و می‌گوید کودکان به کمک این فناوری می‌توانند حین شنیدن داستان‌های صوتی «تصاویر آن‌ها را در ذهن خود مجسم کنند.»

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=2057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.