تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
8
گزارش | اظهارات متناقض شهردار هرمز درباره ماجرای سانسور سازها؛

نمی توانم بگویم سانسور کار چه کسانی است/ این ماجرا تمام شد و رفت!

  • کد خبر : 8304
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
نمی توانم بگویم سانسور کار چه کسانی است/ این ماجرا تمام شد و رفت!
شهردار هرمز که از ایفای نقش در سانسور سازها در نقاشی اعلام برائت کرده بود، در سخنانی متناقض گفت: شهرداری این سازها را از نقاشی دیواری شهر پاک نکرده است و ما صرفا اعلام کردیم که این نقاشی ها اصلاح شود که تا به امروز این اصلاح اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری شنو: به دنبال انتشار تصاویری مبنی بر حذف سازهای محلی از نقاشی روی دیواری یکی از شهرهای هرمزگان در فضای مجازی، هجمه شدیدی علیه مسئولین استان هرمزگان بوجود آمده است اما اصل ماجرا از چه قرار بود، حدود یکماه پیش بود که حذف سازهای محلی از نقاشی روی دیواری جزیره هرمز بصورت محدود در فضای مجازی خبرساز شد اما طبق پیگیری های شنو مشخص شد که بعد از گذشت یکماه از این ماجرا هنوز این نقاشی ها اصلاح نشده است و شنیده ها حکایت از این دارد، فشارهای برخی ها در جزیره هرمز، باعث شده سازهای بومی از نقاشی‌ دیواری های هرمز پاک شود و بخاطر همین فشارها، شهرداری هرمز نتوانسته برخی از این نقاشی ها را اصلاح کند.

اما ماجرا وقتی جالب می شود که بدانید متولی نقاشی های دیواری هرمزگان نهاد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است، که هنرمندان این سازمان برای آشنایی گردشگران با فرهنگ هرمزگان نقاشی دیواری شامل سازهای دهل، پی‌په و جفتی را در جزیره هرمز به تصویر کشیدند که همین تصاویر پس از مدت کوتاهی حذف شد و رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) هرمزگان در گفتگویی ادعای برخی مسئولین شهری هرمزگان را مبنی بر عدم سانسور سازها تکذیب کرد و گفت: سازهای محلی به دلیل مخالفت مسوولان محلی با استدلال های غیرمنطقی از نقاشی‌های دیواری جزیره هرمز پاک شدند.

نکته قابل توجه سخنان رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) هرمزگان این است که اشاره ای نمی کند که منظورش از مسئولان محلی جزیره هرمز چه کسی یا کسانی هستند؟ زیرا مسئولین رسمی جزیره هرمز به صراحت اعلام کردند با نشان دادن سازهای محلی در نقاشی دیواری هیچ مخالفتی ندارد و اینجا باید به دنبال آن مسئولین شهری جزیره گشت که احتمالا بصورت نامرئی این نقاشی ها را مخدوش کرده اند.

اما خبرگزاری شنو در ادامه پیگیری های خود با محمد آزموده، شهردار جزیره هرمز به گفتگو نشست که متاسفانه شهردار هرمز هم مانند سایر مسئولین هرمزگان از ذکر نام مسئول یا مسئولانی که موجب سانسور سازهای محلی از نقاشی‌های دیواری شدند، امتناع کرد و گفت: به نظر بنده مسئله آنقدر مهم نبود که به این صورت بزرگ‌نمایی شود و این مسئله یک اتفاق پیش و پا افتاده است.

وی در ادامه درباره عاملین این اتفاق در اظهارنظری عجیب گفت: نمی توانم بگویم که چه کسی یا کسانی در این اتفاق دخیل هستند و درباره عاملان این اتفاق نمی توانم اظهار نظری کنم و بهتر است خودتان بروید از کسانی که سازها را از نقاشی دیواری پاک کرده اند، در این باره سوال کنید.

آزموده گفت: من نمی دانم چرا برخی ها انگشت اتهام را سمت شهرداری و شورای شهر جزیره هرمز می برند در حالی که در آن  جلسه تاثیرگذار که اتفاقات آن صورتجلسه ثبت شده است، کاملا مشخص است که چه کسی یا کسانی با نقاشی دیواری ها مخالفت کردند.

شهردار هرمز در ادامه به اتفاقات آن جلسه مذکور اشاره کرد و گفت: البته در آن جلسه کسی نگفت سازها کلا از نقاشی ها حذف شود بلکه گفتند که برخی از سازها به فرهنگ بومی منطقه نمی خورد و باید اصلاح شود.

وی افزود: این اصلاح شامل دو مرحله حذف و جایگزین کردن نقاشی ها بود که طی این مدت فقط مرحله حذف سازها انجام شده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این نقاشی دیواری ها اصلاح میشود، در اظهارنظری عجیب و قابل تامل گفت: ماجرای نقاشی دیواری ها تمام شد و رفت.

شهردار هرمز که پیش از این از ایفای نقش در سانسور سازها در نقاشی اعلام برائت کرده بود، در سخنانی متناقض گفت: شهرداری این سازها را از نقاشی دیواری شهر پاک نکرده است و ما صرفا اعلام کردیم که این نقاشی ها اصلاح شود که تا به امروز این اصلاح اتفاق نیفتاده است.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=8304

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.