گروه تحریریه خبرگزاری شنو، چند روز پیش گزارشی از روند تولید تیتراژهای سه سریال شبکه های یک، دو سه در شرایط فعلی منتشر کرد که در آن گزارش به حضور گرشا رضایی، رضا یزدانی و مجید حسین خانی به عنوان سه خواننده این سریال ها پرداخته شد .
بنا بر روال عادی کاری خبرگزاری شنو، این گزارش تولیدی در صفحه رسمی اینستاگرام خبرگزاری شنو قرار گرفت اما در اتفاقی عجیب و رفتاری غیرحرفه ای، گرشا رضایی، اکانت صفحه رسمی اینستاگرام خبرگزاری شنو را مسدود(بلاک) کرد . نکته قابل توجه این اتفاق آنجاست که این خواننده جوان و جویای نام اگر تنها یک بار متن گزارش را مطالعه میکرد مسلما نه تنها این رفتار نامتعارف را نسبت به یک رسانه رسمی انجام نمیداد بلکه آن رسانه را به خاطر تحلیل واقعی از فضای تیتراژخوانی مورد تکریم قرار می داد.
اما طی سالهای اخیر و با گسترش شبکههای اجتماعی در فضای مجازی، یک واژه بیش از همه واژگان در میان مخاطبان سرگرم فضای مجازی شنیده شده است و آن واژه «سلبریتی» است که در فرهنگ فضای رسانهای کشور مشخصا به چهرههای سرشناسی که مخاطبان فراوانی در صفحات شخصی خود دارند، اطلاق میشود درست برعکس سایر کشورها که «سلبریتی» به افرادی گفته میشود که علاوه بر دارا بودن از یک ویژگی ممتاز و خاص از محبوبیت مناسبی در میان عامه مردم برخوردار باشند فارغ از تعداد طرفدارانشان در صفحات شخصی فضای مجازی.
در مجموع باید گفت، مسئله ای که گروه تحریریه خبرگزاری شنو را واداشت که چنین موضوعی را اطلاع رسانی کند، مسئله “نداشتن سواد رسانه ای” سلبریتی ها است زیرا اینگونه رفتارها از سوی سلبریتی ها در فضای مجازی ناشی از نداشتن سواد رسانه ای است که امید است بزودی با ارتقای دانش رسانه ای سلبریتی ها کمتر شاهد اینگونه رفتارها باشد.
گفتنی است برای مطالعه گزارش هفته پیش خبرگزاری شنو از تیتراژ سریالهای صداوسیما اینجا را کلیک کنید.