تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
9
بردیا صدرنوری آهنگساز و نوازنده پیانو

کیفیت جشنواره فجر پایین آمده است

  • کد خبر : 21997
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کیفیت جشنواره فجر پایین آمده است
«بردیا صدر نوری» با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه «ارغنون» درباره اساس شکل گیری جشنواره‌های موسیقی از جمله «فجر» اظهار کرد: این جشنواره‌ها در تمام کشورهای دنیا مکان یا رویدادِ مهمِ فرهنگی هنری هستند که سعی دارند، تلاش یک سال را به نمایش و داوری بگذارند.

به گزارش خبرگزاری شنو، «بردیا صدر نوری» با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه «ارغنون» درباره اساس شکل گیری جشنواره‌های موسیقی از جمله «فجر» اظهار کرد: این جشنواره‌ها در تمام کشورهای دنیا مکان یا رویدادِ مهمِ فرهنگی هنری هستند که سعی دارند، تلاش یک سال را به نمایش و داوری بگذارند.

وی افزود: این جشنواره‌ها بسته به رقابتی یا غیر رقابتی بودن، مخاطبان خاصی دارند و در کشور عزیز ما نیز برخی جشنواره‌ها صرفا این عنوان را یدک می‌کشند. برخی تلاش می‌کنند جایگاهی در حوزه فرهنگ و هنر پیدا کنند.

جشنواره نوای خرم

صدر نوری ادامه داد: ما کمتر با نگاهی هدفمند، جشنواره‌ها را برگزار می‌کنیم. بسیاری از آن‌ها صرفا برپا می‌شوند تا بگوییم ما هم جشنواره داریم. برنامه مدون و راهبردی برای آن تعریف نمی‌شود.

این کارشناس حوزه موسیقی با اعلام اینکه جشنواره‌ها فید بک خوب و پر رونقی در حوزه برنامه ریزی ندارند. افزود: جشنواره بخشی از یک بسته فرهنگی هنری است. قله جشنواره‌های ما، «فجر» است که در حوزه موسیقی، جایگاه ۱۵ سال قبل خود را از دست داده است.

صدر نوری این نقیصه را شامل شرکت کنندگان و نوع برگزاری جشنواره موسیقی فجر می‌داند. و گفت: کشوری با قدمت فرهنگیِ بسیار طولانی باید جشنواره‌ای در شأن خود داشته باشد. از این رو اگر فجر را قله جشنواره‌های کشور بدانیم، در خواهیم یافت که بر سایر جشنواره‌ها چه می‌گذرد.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی و با نگاهی آسیب شناسانه جشنواره‌ای را در نظر گرفتیم که شاید این مشکلات را نداشته باشد. به مدت ۶ سال، جشنواره موسیقی «نوای خرم» را برگزار کردیم ولی باید بدانیم این جشنواره کدام جامعه هدف را خطاب قرار می‌دهد؟ چه قشری از دستاوردهای آن انتفاع خواهند برد؟!

صدر نوری که مدیر جشنواره موسیقی «نوای خرم»‌ است، درباره این جشنواره گفت: این جشنواره با نام استاد همایون خرم نامگذاری شد و قشر کودک و نوجوان را پوشش می‌داد. شخصا در آموزش موسیقی چند خلأ می‌دیدم؛ نخست اینکه موسیقی اصیل ایرانی مورد غفلت قرار گرفته بود ولی این ژانر ریشه موسیقی ماست که در جشنواره خرم بدان پرداختیم.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.