تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
10
گزارش شنو از مراسم تشییع خسروی آواز ایران؛

محمد رضا شجریان در خاک توس آرام گرفت

  • کد خبر : 1914
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۵۵
محمد رضا شجریان در خاک توس آرام گرفت
مراسم تشییع و تدفین استاد محمدرضا شجریان با حضور جمع کثیری از مردم ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه موسیقی ایران خبرگزاری شنو، مراسم تشییع و تدفین استاد محمدرضا شجریان صبح امروز شنبه ۱۹ مهرماه با حضور جمع کثیری از دوستداران و مردم ایران در توس و در جوار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد.

تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی از جمله حمیدرضا نوربخش، سالار عقیلی، نیما جوان، پوریا اخواص، وحید تاج، زکریا یوسفی، نیلوفر محبی، علی ثابت‌نیا، علی عابدی، حسین علیشاپور، حسین پرنیا، فاضل جمشیدی، کیوان ساکت و همچنین محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی در مراسم تشییع حضور داشتند.

ازدحام دوستداران استاد شجریان بسیار است، به نحوی که رعایت کوچک‌ترین پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، ممکن نیست، برخی افراد از سوی خانواده از جمعیت در خواست می‌کنند که فاصله‌ها را برای جلوگیری از افزایش کرونا رعایت کنند.

حاضران در کنار خانواده استاد محمدرضا شجریان، تصنیف «مرغ سحر» را زمزمه‌ می کنند و این همخوانی باعث است که بسیاری از جمله همایون شجریان در فراق خسروی آواز ایران اشک بریزند.

هزاردستان موسیقی ایران در دست خاک

همایون شجریان امروز در مراسم تشییع و تدفین مرحوم استاد شجریان در آرامگاه فردوسی مشهد،گفت: حرفی که در اینجا قصد دارم عنوان کنم، این است که هزار دستان موسیقی ایران را به خاک سپردیم و به این مصرع شعر اشاره می‌کنم «به نام خداوند جان و خرد»، همان‌طور که خرد، خرد خدایی است، جان هم، خدایی است.

وی ادامه داد: ما آرامش و اعتبار خود را از شما مردم می‌گیریم، باعث همه صبر و شکیبایی ما شما هستید و از همه تشکر می‌کنم که با همه سختی‌های موجود در مراسم تشیع و تدفین استاد شجریان شرکت کردید. اگر این امکان وجود داشت، میلیون‌ها نفر از شما عزیزان می‌توانستند در این مراسم شرکت کنند، من به دستان شما بوسه می‌زنم.

پیشنهاد روز شجریان برای ثبت در تقویم کشور

امیررضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی امروز در  مراسم تشییع و تدفین مرحوم استاد محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه شجریان فراتر از آواز و هنر ایران بود و بر تارک تاریخ خواهد ایستاد، بیان کرد: فکر نمی‌کردم به این زودی‌ها بزرگ‌مرد تاریخ هنر و موسیقی ایران در این مکان آرام گیرد. درخصوص شجریان چه می‌توان گفت، چرا که همه او را به خوبی می‌شناسند. ایشان فراتر از آواز و هنر ایران بود و بر تارک تاریخ ایران خواهد ایستاد. کمتر هنرمند و شخصیتی را در تاریخ می‌توان در کنار استاد شجریان نهاد که این‌گونه یک ملت را با خود همراه کند.

وی افزود: وظیفه داریم فقدان استاد شجریان را به یکدیگر تسلیت بگوییم. استاد برکات فراوانی داشت. با رفتن شجریان یک ملت هم‌دل شدند. شجریان از ایران هم فراتر بود و به تمام فارسی‌زبانان تعلق داشت.

او همچنین پیشنهاد کرد تا روز اول مهر که روز تولد استاد شجریان است، به نام ایشان نامگذاری شود.

در ادامه تصاویر این خاکسپاری را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=1914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.