تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6
معرفی پرفروش‌ترین آلبوم‌های ۹۹ (بخش چهارم)

یکه‌تازی سلاطین آواز

  • کد خبر : 5641
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
یکه‌تازی سلاطین آواز

خبرگزاری شنو: با گسترش فرهنگ حق کپی رایت توسط علاقه‌مندان به هنر طی سال‌های اخیر شاهد نظام‌مند شدن فضای فروش آثار هنری بوده‌ایم و علاقه‌مندان به آثار هنری مخصوصا آثار شنیداری به سادگی می‌توانند از طریق سایت‌های مجاز نسبت به خرید آلبوم‌های مورد نظر خود اقدام کنند که این مسئله دو پیامد مثبت در پی […]

خبرگزاری شنو: با گسترش فرهنگ حق کپی رایت توسط علاقه‌مندان به هنر طی سال‌های اخیر شاهد نظام‌مند شدن فضای فروش آثار هنری بوده‌ایم و علاقه‌مندان به آثار هنری مخصوصا آثار شنیداری به سادگی می‌توانند از طریق سایت‌های مجاز نسبت به خرید آلبوم‌های مورد نظر خود اقدام کنند که این مسئله دو پیامد مثبت در پی خواهد داشت یکی آنکه ضمن رعایت حق کپی رایت برای مولف اثر، درآمد‌ها و هزینه‌ها در بازار موسیقی کشور شفاف خواهد بود و دیگر آنکه بطور متوالی می‌توان نسبت به آمار فروش آلبوم‌های موسیقی در کشور پی برد.

اطلاع آنلاین و دقیق از فروش آلبوم‌های موسیقی هم میتواند اتفاق خوبی برای هنرمندان و مسئولین فرهنگی کشور رقم بزند که از این میان میتوان به دو مورد اشاره کرد یکی آنکه هنرمندان با اطلاع دقیق و شفاف از آمار فروش آثار موسیقایی میتوانند به شناختی مناسبی از سلایق مخاطبانش پی ببرد و دوم آنکه مسئولین فرهنگی و سیاستگذار موسیقایی کشور در صورت هشیاری میتوانند با توجه به شناسایی آثار پرفروش نسبت به سیاست‌های خود در حمایت و تولید آثار مختلف برنامه ریزی کنند.

از سویی دیگر در ایام کرونایی جامعه که اغلب مردم به پویش در خانه بمانیم پیوستند، استقبال از آلبوم‌های موسیقی بیشتر از گذشته شده است که در ادامه این گزارش و به همین بهانه نگاهی شده است به ۱۰ آلبوم پرفروش موسیقی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در سایت های مجاز فروش آثار موسیقی به ثبت رسیده است.

 

۴ – افسانه چشماهیت

 

 

افسانه چشم‌هایت آلبوم مشترکی از همایون شجریان و علیرضا قربانی و آهنگسازی مهیار علیزاده است که منتشر شد.

تولید این آلبوم که از آن به‌عنوان «یکی از متفاوت‌ترین پروژه‌های همایون شجریان و علیرضا قربانی» یاد شده از مرداد ماه ۱۳۹۳ آغاز شده بود و تا زمان انتشارش اظهارات ضد و نقیض و دلایل متعددی برای تأخیر در انتشار آن اعلام شد.

در ساخت این آلبوم از سروده‌های نیما یوشیج، احمد شاملو، محمدرضا شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی و سیمین بهبهانی استفاده شده‌است.

البته پس از انتشار آلبوم «افسانه چشم‌هایت» انتقاد‌های مختلفی در خصوص حواشی ضبط تیزر آلبوم، اشتباه در استفاده از اشعارش و برخی قطعات آلبوم صورت گرفت، اما در کل این حواشی خیلی در فروش آلبوم تاثیرگذار نبود و تا این لحظه این آلبوم چهارمین آلبوم پرفروش‌ موسیقی در سال ۹۹ است که باید دید می‌تواند این روند رو به رشد را حفظ کند یا خیر

افسانه چشم‌هایت، پریشان‌خیال، حیرانی، افسوس، بی‌خوابی، به تماشای نگاهت، درد مشترک و بی‌قرار قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند. مهیار علیزاده می‌گوید : «دشوارترین بخش در این کار برایم انتخاب اشعار بود و لذت‌بخش‌ترین قسمتش در اختیار داشتن دو خواننده بزرگ برای اجرای خطوط آوازی.» حسام صدفی‌نژاد، کیمیا شعربافیان، سایوری شفیعی، پدرام فریوسفی، علی جعفری پویان، میثم مروستی، تینا جامه‌گرمی، سامان صمیمی، نیلوفر محبی، آتنا اشتیاقی، امین غفاری و بسیاری از نوازندگان برجسته دیگر ایرانی و خارجی، گروه نوازندگان این اثر را تشکیل می‌دهند. علیرضا قربانی درباره این اثر نوشته : «مجموعه حاضر از این رو برای ما گرامی است که که نتیجه سالها همدلی و همراهی و هم‌اندیشی است. حاصل گذار از روزها و روزگاران سخت و پر تب و تاب، با همه فراز و فرودهایش».

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=5641

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.