تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
8

۲۱۰ آموزشگاه هنری در استان‌ها مجوز گرفتند

  • کد خبر : 12689
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
۲۱۰ آموزشگاه هنری در استان‌ها مجوز گرفتند

به گزارش خبرگزاری شنو به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۱۱ آموزشگاه موسیقی، ۷۳ آموزشگاه هنرهای تجسمی، ۲۲ آموزشگاه نمایش، سه آموزشگاه خوشنویسی و یک آموزشگاه هنرهای سنتی در سال ۱۳۹۹ مجوز فعالیت گرفتند. ۲۱۰ آموزشگاه آزاد هنری در استان‌های آذربایجان شرقی و […]

به گزارش خبرگزاری شنو به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۱۱ آموزشگاه موسیقی، ۷۳ آموزشگاه هنرهای تجسمی، ۲۲ آموزشگاه نمایش، سه آموزشگاه خوشنویسی و یک آموزشگاه هنرهای سنتی در سال ۱۳۹۹ مجوز فعالیت گرفتند.

۲۱۰ آموزشگاه آزاد هنری در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، هرمزگان، یزد و منطقه آزاد اروند و قشم مجوز فعالیت گرفتند.

با توجه به پراکندگی آموزشگاه‌های آزاد هنری که در استان‌های مختلف مجوز فعالیت گرفته‌اند، فرصت‌هایی برای آموزش هنر در مناطق مختلف کشور در راستای عدالت آموزشی و بهره‌مندی علاقه‌مندان مختلف فراهم می‌شود.

در سال ۱۳۹۹ با توجه  به شیوع  بیماری کرونا سی‌وپنج جلسه شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد موسیقی،  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  به دو صورت آنلاین و حضوری  برگزار  شد که پرونده ۱۹۱ از متقاضیان تأسیس آموزشگاه آزاد موسیقی، توسط اعضا شورا  بررسی شد و در مجموع  ۱۱۱ نفر از متقاضیان مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد هنری موسیقی دریافت کردند.

همچنین در راستای تمرکززدایی و  واگذاری بخشی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها و بر اساس دستورالعمل جدید، صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد هنری، بررسی و صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد هنری سایر رشته‌های هنری در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=12689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.