تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
2

آئین اختتامیه جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سنندج برگزار شد

  • کد خبر : 27529
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
آئین اختتامیه جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سنندج برگزار شد
آئین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سنندج با حضور ۲۵ گروه موسیقی از اقصی نقاط کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شنو ؛  دبیر جشنواره موسیقی اقوام ایرانی سه‌شنبه شب در آئین اختتامیه اولین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی اظهار کرد: به مدت چهار روز جشنواره اقوام ایرانی در سنندج برگزار شد و افتخار میزبانی هنرمندان عرصه موسیقی جای جای ایران اسلامی را داشتیم.

علی مرادی بیان کرد: زندگی منظومه‌ای شیرین است که با ساز مهر نواخته می‌شود و رقص کلمات در اندیشه زبان می‌آفریند که به مدد آن همنوایی خود را با کل جهان می‌تواند آشکارا بیان کند.

مرادی تصریح کرد: هر قوم ایرانی خاستگاه هنرهای والا و گنجینه‌ای از فرهنگ و هنر و سنن است و در میان هنرهایی که انسان تاکنون به آن دست یافته شعر و موسیقی آهنگ حیات و ضرب‌آهنگ زندگی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اضافه کرد: آهنگ موسیقی از ژرفای روح و روان انسان پیشه می‌گیرد و شعر و موسیقی اقوام داشته‌ای است که در بستر ایران زبان به آن می‌بالد.

مرادی گفت: وحدت و همدلی اقوام ایرانی در زمان میلاد پیامبر مهربانی برقرار است و هر آنچه که می‌جنبد و سکوت می‌کند با ساز طبیعت کوک است و تسبیح خداوند را به جای می‌آورند.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره که هر کدامشان صلابت قومی در نگاهشان و روایتی در ساز و نوایشان بود و حضورشان را در کردستان مهرپرور و مهرنشین و سنندج شهر خلاق موسیقی باید خوش‌آمد گفت.

مرادی بیان کرد: آنچه دیدیم و شنیدیم روایت عشق و بازافرینی وحدت و نمایش زیبا از همدلی بود که اصالت را فریاد می‌زد و مفتخریم که در دیار مهرپرور کردستان میزبان شما بودیم و در ایران اسلامی شاهد برگزاری این مراسم بودیم.

این مراسم در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است و ۲۵ گروه موسیقی از اقصی نقاط کشور در این جشنواره شرکت دارند که هفت گروه ویژه گروه‌های موسیقی استان کردستان است، این مراسم از هشتم مهرماه آغاز و تا امروز در سنندج ادامه داشت.
در این جشنواره گروه‌های موسیقی گیلکی، سیستانی، بختیاری، بلوچی، لکی، قشقایی، کردی، ترکمن، البرز فارسی، خراسان جنوبی، بندری، مازنی، عربی، کرمانجی، بویراحمدی، فارسی دری، تالشی و اقلبم کردستان در خانه کرد، عمارت خسرواباد و پارک دیدگاه سنندج اجرا داشتند.

برگزاری کارگاه شعر و ترانه علیرضا قزوه در سینما بهمن سنندج و اجرای پنل تخصصی همراه با تجلیل از هنرمندان نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره خواهد بود.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=27529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.