تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
7

آلبوم فریدون از داریوش اسحاقی منتشر شد

  • کد خبر : 11001
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
آلبوم فریدون از داریوش اسحاقی منتشر شد
آلبوم «فریدون» که برای سازهای کوبه‌ای تنظیم شده است، اثری تازه از داریوش اسحاقی ست که در قالب ۹ قطعه چیدمان یافته و توسط مؤسسه آوای چکاد به انتشار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شنو، آلبوم «فریدون» که برای سازهای کوبه‌ای تنظیم شده است، اثری تازه از داریوش اسحاقی‌ست و در قالب ۹ قطعه به عناوین «کرشمه»، «سماع»، «گروه نوازی دف»، «شورآفرین»، «راز»، «تنبک و دایره»، «جنگل۲»، «گروه نوازی تنبک» و «فریدون» چیدمان یافته است.
اسحاقی درباره این آلبوم می‌گوید: «فریدون یک آلبوم تماما کوبه‌ای است بدون هیچگونه ساز ملودی. در این آلبوم از سازهای کوبه‌ای متعددی استفاده شده و قطعات دارای ریتم‌های بسیار متنوعی می‌باشند. قطعه فریدون متاثر از پسری با همین نام است که مبتلا به سندروم داون است. در این قطعه از هیچ سازی استفاده نشده و فقط از آوا و ضربات دست و پا بهره گرفته شده که بر مبنای هشت فیگور ریتمیک – از نت سیاه تا دولاچنگ – تنظیم شده است.
همچنین در انتهای این قطعه،تصنیف نوایی بر همین اساس تنظیم و اجرا شده و دلیل انتخاب این است که نوایی تصنیفی است که فریدون همواره می‌خواند.»
شایان ذکر است که آلبوم «فریدون» ساخته داریوش اسحاقی، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری آوای چکاد منتشر شده و علاقمندان می‌توانند نسخه دیجیتال ان را از رسانه‌های معتبر و مجاز موسیقی به صورت قانونی دانلود کنند.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=11001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.