تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
8

«آواز عشق»؛ بزرگداشت استاد نصرالله ناصح‌پور

  • کد خبر : 27772
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
«آواز عشق»؛ بزرگداشت استاد نصرالله ناصح‌پور
«آواز عشق» ویژه برنامه بزرگداشت زنده‌یاد استاد نصرالله ناصح پور خواننده موسیقی سنتی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شنو ؛  «آواز عشق» ویژه برنامه بزرگداشت زنده‌یاد استاد نصرالله ناصح پور خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی و مدرس آواز با حضور جمعی از هنرمندان روز سه‌شنبه- دوم آبان ماه- ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود. حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان آزاد است.

در این آیین حمید رضا نوربخش خواننده و مدیرعامل خانه موسیقی ایران و سعید مجیدی خواننده و پژوهشگر آواز به سخنرانی خواهند پرداخت.

همچنین در چند بخش مختلف عاشق سلجوق شهبازی (ساز عاشقی)، غلامرضا رضایی (آواز) و هامان خلیلی (تار)، احمد بیرانوند (آواز) و حسین لک (تار)، علیرضا حاج طالب (آواز) و حمید اعتمادنیا (تار) و حسن ادیب (سه تار و آواز) به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

زنده یاد ناصح‌پور خواننده پیشکسوت موسیقی، مدرس، ردیف‌دان، عضو سابق هیئت مدیره خانه موسیقی ایران ۲۸ خرداد امسال به دلیل عارضه مغزی در ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی دوم آبان سال ۱۳۱۹ در اردبیل به دنیا آمد و از همان دوران کودکی، در خانواده‌ای موسیقی‌شناس پرورش یافت. ناصح‌پور با عزیمت به تهران، بیشتر اوقات خود را مصروف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با استاد محمود کریمی، به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد.

زنده‌یاد ناصح‌پور پس از تشکیل کلاس‌های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، از راهنمایی‌ها و آموزش و توصیه‌های ارزنده استاد نورعلی برومند بهره‌مند شد. این هنرمند فقید از جلسات شناخت موسیقی و کلام و تلفیق شعر و موسیقی نیز، بهره‌های فراوان جست و سپس برای فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف و ضرب آهنگ مربوط به آن، به محضر استاد عبدالله دوامی راه پیدا کرد.

وی در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سال ۱۳۸۴ مورد تقدیر قرار گرفت.

سرودهای آذربایجان به آهنگسازی حسین علیزاده در شهریور ۱۳۵۹، به یاد درویش خان، تک‌نوازی سه‌تار محمدرضا لطفی به همراهی تنبک ناصر فرهنگ فر در آذر ۱۳۶۲، نوبانگ کهن به سرپرستی حسین علیزاده، همکاری مشترک با گروه شیدا به مناسبت یادواره استاد نورعلی برومند و تألیف کتاب رساله موسیقی از دره التاج لغره الدباج از آثار زنده یاد ناصح‌پور است.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=27772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.