تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
0

«آیین آواز» به ایستگاه چهل و پنجم رسید

  • کد خبر : 31295
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
«آیین آواز» به ایستگاه چهل و پنجم رسید
چهل و پنجمین و آخرین نشست «آیین آواز» در سال جاری، با یک سخنرانی کارشناسی و چندین اجرای موسیقی، ۱۵ اسفند ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری شنو، از فرهنگسرای ارسباران، چهل و پنجمین نشست تخصصی‌آموزشی «آیین آواز» روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت ۱۸ با رویکرد اجرای ساز و آواز و تصنیف، در چند بخش مختلف با اجرای حمید سهرابی برگزار می‌شود؛ بحث تخصصی و کارشناسی این نشست با عنوان «یه دهن آواز» توسط سعید مجیدی پژوهشگر و مدرس صداسازی و آواز ایرانی ارائه می‌شود.
مجیدی در این سخنرانی به نقش دهان در آواز خواهد پرداخت.
این پژوهشگر موسیقی در این باره اظهارداشت: حفره دهان در کنار حفره‌های حلق و بینی یکی از موثرترین قسمت‌های مجرای گفتار در تولید و شکل‌دهی صدا و آواهاست. در جهان با روش‌های مختلفی اعضای دهان را در تولید و تغییر صدا به کار می‌گیرند، در این سخنرانی تلاش می‌شود با مرور تکنیک برخی استادان ایرانی و دیگر کشورها، این نقش را بهتر شناخته و با ارائه تمرین‌هایی به بهبود کیفیت صدا در خوانندگی کمک کنیم.
در بخش آواز و سخن نیز بامداد فلاحتی به همراه پوریا سبزواری آهنگساز و نوازنده تار حضور می‌یابند. فلاحتی در بخش‌هایی از اجرای ساز و آواز به فراخور، صحبت‌هایی مرتبط با اجرایش ارائه می‌کند.
در بخشی دیگر داریوش آریانپور با تار و علیرضا شریعتی با پیانو، مسعود مظلوم خواننده را همراهی می‌کنند.
دل‌شکن به آهنگسازی اکبر محسنی و شعر بیژن ترقی و نیز دلتنگی با آهنگسازی و ترانه مسعود مظلوم (در دشتی و بیات اصفهان) از دیگر بخش‌های آیین آواز این ماه است.
در بخشی دیگر احسان عبایی نوازنده تار، مجید رهنما نوازنده نی و مهدی رنگین‌کمان نوازنده تنبک، صدای امیرحسین رحمتی را به ترتیب با اجرای پیش‌درآمد دشتی اثر غلامحسین بیگجه‌خانی، ساز و آواز دشتی، تصنیف نرگس مست و رنگ دشتی شهنازی همراهی می‌کنند. غزل آواز این اجرا اثر از مهدی اخوان‌ثالث خواهد بود.
امیرعلی هاشمی خواننده و ادیب تیرانداز سه‌تارنواز دیگر اجرای نشست را برعهده دارند. اجرای جداگانه آواز توسط ادیب تیرانداز به همراه سه‌تارنوازی خودش از جمله برنامه‌هایی است که پیش روی مخاطبان برنامه قرار می‌گیرد.
حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=31295

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.