تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
3

انتشار «یادها» با آثاری از آهنگسازان قدیمی موسیقی ایرانی

  • کد خبر : 28205
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
انتشار «یادها» با آثاری از آهنگسازان قدیمی موسیقی ایرانی
آلبوم «یادها» نخستین اثر رسمی و مشترک سه هنرمند جوان با بازنوازی و اجرای آثاری از آهنگسازان قدیمی‌ موسیقی ایرانی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری شنو ؛  آلبوم «یادها» نخستین اثر رسمی و مشترک یادها تریو؛ همنوازی احسان کلهر (ویولن)، سهیل حُسنوی (سنتور) و امیر خیری (تمبک) است، این گروه از سال۱۳۹۷ تاکنون فعالیت‌های موسیقایی مشترک خود را در قالب بداهه‌نوازی، کنسرت و انتشار چند تک‌آهنگ و موزیک‌ویدئو ارائه کرده‌اند.

رویکرد این گروه، بازنوازی و اجرای آثاری از آهنگسازان قدیمی‌ موسیقی ایرانی و شیوه‌ای از نوازندگی است که در برنامه‌های رادیویی دهه‌ چهل و پنجاه از جمله تک‌نوازان، گل‌ها و… رواج داشته که عمدتاً بر پایه‌ بداهه‌نوازی استوار است.

در این مجموعه، آثار ماندگار و خاطره‌انگیزی از اساتید؛ ابوالحسن صبا، موسی معروفی، علی تجویدی، همایون خرم، پرویز یاحقی، اسدالله ملک، فضل الله توکل، عباس خوشدل، اسماعیل مهرتاش و حسن یوسف زمانی در چهار مایه‌ مختلف (بیات اصفهان، بیات ترک، سه‌گاه/شوشتری و دشتی) اجرا شده که هر دستگاه یا آواز، از چهار قسمت (پیش‌درآمد، بداهه آوازی، تصنیف و رنگ) تشکیل شده‌ است.

ضبط این آلبوم در سال ۱۳۹۹ در استودیو پاییز با صدابرداری حسن خدایی‌نیا انجام شده و میکس و مسترینگ آن توسط احمد میرمعصومی در استودیو نغمه سازان دل‌نشین انجام شده است.

پارمیس حکیمی طراح لوگو، سارا نیک‌فروز طراح گرافیک و تولید و تکثیر: موسسه فرهنگی هنری شهنای از دیگر عوامل این اثر هستند.

آلبوم «یادها» ۲۶ آبان ماه در آموزشگاه موسیقی هترا رونمایی خواهد شد و تعداد محدودی نسخه‌ فیزیکی با امضای خالقان اثر برای علاقه‌مندان موجود است.

همچنین نسخه‌ دیجیتال آلبوم در پلتفرم‌های معتبر موسیقی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=28205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.