تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
4

برگزاری جشنواره«امیرجاهد» با هدف حمایت از جوانان مستعد در موسیقی

  • کد خبر : 27887
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
برگزاری جشنواره«امیرجاهد» با هدف حمایت از جوانان مستعد در موسیقی
دبیر هنری جشنواره موسیقی استاد امیرجاهد گفت: برگزاری این رویداد موسیقایی حمایت‌ از فرهنگ شنیداری مردم ایران و کشف استعدادهایی در بین جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرگزاری شنو ؛ حمیدرضا عاطفی در مورد برگزاری جشنواره استاد امیرجاهد اظهارداشت: از حدود هفت سال گذشته که تفاهم‌نامه همکاری با خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد را امضا کردیم، همکاری‌های متناوب و بعضاً مستمری داشتیم و داریم.

وی گفت: جشنواره استاد امیرجاهد که امسال قرار است چهارمین و پنجمین دوره آن برگزار شود، یکی از آن همکاری‌هایی است که حدود هشت سال گذشته آغاز کردیم و به دلیل شیوع بیماری کرونا و همین‌طور مسائل دیگر، این جشنواره به تعویق افتاد اما خوشحالیم امسال این جشنواره به همت خانه‌ موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و همچنین خانه موسیقی ایران برگزار می‌شود.

عاطفی در مورد حمایت‌های خانه موسیقی از برگزیدگان جشنواره بیان کرد: یکی از حمایت‌هایی که از برگزیدگان این جشنواره از سوی خانه موسیقی صورت می‌گیرد، این است که برای نفرات اول تا سوم جشنواره تسهیلاتی ارائه خواهیم داد که بتوانند عضو خانه موسیقی شده و از مزایای عضویت خانه موسیقی بهره‌مند شود. همچنین خانه موسیقی برگزیدگان را رصد خواهد کرد که احیاناً اگر در ادامه تحصیلات هنری‌شان نیاز به مشورت و یا راهنمایی هنری و مسائلی از این قبیل داشتند، این خدمات به آنها ارائه خواهد شد.

دبیر هنری جشنواره موسیقی استاد امیرجاهد درباره همکاری خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و خانه موسیقی ایران اظهارداشت: سابقه خانه موسیقی دکتر معین و استاد امیرجاهد به چند دهه گذشته برمی‌گردد، این خانه منزل مسکونی استاد مرحوم زنده‌یاد امیرجاهد بوده که بعدها با داماد ایشان که دکتر محمد معین بودند همجوار می‌شوند و در آنجا زندگی می‌کنند و پس از درگذشت این اساتید، این دو منزل مسکونی باهم ادغام می‌شوند که در حال حاضر با همیاری، همکاری و همت شهرداری منطقه ۱۴ تهران، تبدیل به موزه شده است، سپس این موزه با همت و تلاش برخی از دوستان از جمله مهدی سبحانی و مهدی مساح بیدگلی فعالیت‌هایی با محوریت ادبیات و موسیقی شکل می‌گیرد که خوشبختانه با استقبال اهالی منطقه ۱۴ تهران مواجه می‌شود.

برگزاری جشنواره«امیرجاهد» به هدف حمایت از جوانان مستعد در موسیقی

وی افزود: بنابراین خانه موسیقی به درخواست خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد برای تقویت بنیه موسیقی آن موزه پاسخ مثبت داد و حمایت‌هایی را انجام داد که این حمایت‌ها از حدود هشت سال گذشته تاکنون ادامه داشته و برگزاری این جشنواره نیز یکی از همکاری‌ها و اتفاقات خوبی است که خانه موسیقی با هدف استعدادیابی و حمایت از جوانان و نوجوانان مستعد در عرصه موسیقی در تمامی شاخه‌های تکنوازی، دونوازی و گروه‌نوازی انجام داده است.

عاطفی درباره انتظار خانه موسیقی از نهادهای مربوطه در قبال برگزاری این جشنواره بیان کرد: انتظاری که از نهادهای مربوطه است، همان انتظار حدود چهار دهه‌ای است که ما مکرراً اعلام می‌کنیم اما متأسفانه گوش شنوایی نیست. به هر حال نهادهای مربوطه باید حمایت‌های لازم از جمله مادی و معنوی را داشته باشند و یا دست کم اگر حمایتی نیز صورت نمی‌گیرد، حداقل مخل فعالیت‌های خانه موزه و فعالیت‌های مشابه آن نشوند.

وی اظهارداشت: برگزاری جشنواره موسیقی استاد امیرجاهد، یک اتفاق خجسته و خوبی است که در حمایت‌ از فرهنگ شنیداری مردم ایران به ویژه مردم تهران صورت می‌گیرد و حمایتی است از نوجوانان و جوانانی که آینده هنری آنها در گرو همین برنامه‌های ساده است که جرقه‌هایی در ذهن هنرجویان خواهد زد و استعدادهایی در بین آنها کشف خواهد شد که در آینده می‌تواند تأثیرات بسزایی در فرهنگ شنیداری و موسیقی کشور ایجاد کند.

دبیر هنری جشنواره موسیقی استاد امیرجاهد گفت: در نتیجه اگر هر یک از نهادهای مرتبط بتوانند ما را در این راه همیاری کنند سپاسگزار هستیم و از همین‌جا جا دارد از مجموعه برج آزادی تهران نیز تشکر کنیم که یکی از نهادهایی است که در این زمینه یار و همراه ما بودند و کمک شایانی به ما در برگزاری این جشنواره کردند.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=27887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.