تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

برگزاری دوره آموزشی آهنگساز و نوازنده تار در اصفهان

  • کد خبر : 28606
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۱۷
برگزاری دوره آموزشی آهنگساز و نوازنده تار در اصفهان
مسترکلاس کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار در زرین شهر اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری شنو، کیوان ساکت با اعلام این خبر اظهارداشت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری مسترکلاس هستیم که این کارگاه آموزشی ۲۳ و ۲۴ آذرماه در موسسه فرهنگی هنری نی داوود در اصفهان برگزار می‌شود.
وی گفت: بخشی از این مسترکلاس به آموزش تکنیک‌های پایه، تکنیک‌های نوازندگی برای هنرجویان متوسطه، آموزش تکنیک برای دوره پیشرفته، تمریناتی برای بداهه‌پردازی و جمله‌پردازی، زیبایی شناسی در موسیقی و… اختصاص دارد.
این نوازنده تار افزود: همچنین بخش دیگر این مسترکلاس به مهارت‌های تکنیکی تار و سه تار، ردیف و جایگاه ردیف موسیقی، شناخت ریتم و… اختصاص دارد.
وی بیان کرد: این مسترکلاس ویژه هنرجویان، دانشجویان و مدرسان موسیقی تمامی سازهاست.
ساکت اظهارداشت: این کارگاه آموزشی از سوی موسسه فرهنگی هنری نی داوود و آموزشگاه موسیقی آوای معاصر برگزار می‌شود.
کیوان ساکت متولد ۱۴ تیرماه ۱۳۴۰ در مشهد است. وی از کودکی با تشویق مادر و پدر خویش به موسیقی و نقاشی پرداخت، ساکت در نقاشی شاگرد اساتیدی همچون استاد صادق‌پور، در طراحی، استاد پیراسته، در رنگ و روغن و آبرنگ نیز شاگرد استاد دوّلّو بود.
وی اولین درس‌های موسیقی را از دایی خویش منوچهر زمانیان در کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان که در آن زمان از سوی صدا و سیمای وقت به مدیریت مرتضی دلشب در مشهد تأسیس شده بود، فراگرفت. پس از مدت کوتاهی منوچهر زمانیان به دلیل ادامه تحصیل از مشهد مراجعت کرد. پس از مدتی همشهری و دوست دایی وی، حمید متبسم که در آن زمان در دانش‌سرای هُنر تهران موسیقی تحصیل می‌کرد به مشهد آمده و همزمان در کارگاه موسیقی به تدریس مشغول شد و حدود دو تابستان پیاپی مدرس آنجا باقی ماند.
ساکت سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تأسیس کرد و آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده‌ است. او سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان تک‌نواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری است نظیر «افشاری مرکب»، «افق مهر»، «وطن من» با صدای ایرج بسطامی و «مقام صبر» از ساخته‌های پرویز مشکاتیان با تکنوازی تار کیوان ساکت و آواز علیرضا افتخاری است.
ساکت تاکنون در اغلب شهرهای ایران و کشورهای جهان با هدف اشاعه موسیقی ایرانی، تار و سه تار کنسرت‌های متعددی را اجرا کرده است. آلبوم‌های جامه دران، سبکبال، دیدار شرق و غرب، فسانه (با صدای ایرج بسطامی)، بی‌کاروان کولی (با صدای ایرج بسطامی)، ای وطن (با صدای فاضل جمشیدی)، آشنایی با آواز دشتی (با صدای رضا شاکری)، شرق اندوه، رقص انگشتان (ضبط شده در استودیو چایکوفسکی در مسکو)، کتاب‌های گزیده ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران، بیائید تار و سه تار بنوازیم، چرخ نیلوفری، در سایه سار بید و با موج تا کرانه از آثار این هنرمند است.
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=28606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.