تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

«تار و تاریخ» در کنار سرداری که مقبره فردوسی را ساخت

  • کد خبر : 28604
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۰۹
«تار و تاریخ» در کنار سرداری که مقبره فردوسی را ساخت
تازه‌ترین اثر از پروژه «تار و تاریخ‌» به آهنگسازی میدیا فرج نژاد به سردار غزنوی تقدیم شد که برای نخستین بار آرامگاه فردوسی را ساخت.
به گزارش خبرگزاری شنو، از روابط عمومی پروژه «تار و تاریخ» این پروژه در مسیر حرکت خود به سوی شهرهای مختلف کشور این بار در خراسان و در کنار آرامگاه ارسلان جاذب، قطعه‌ «سرزمین من» را ضبط و منتشر کرد.
آواز این قطعه را علیرضا وکیلی منش خوانده و هومان حیدری هم دف نواخته است. شعر این آهنگ از سروده‌های امیر مرزبان است.
«سرزمین من» را پویا پایور میکس و مسترینگ کرده و ضبط آن در استودیو ۵۴ انجام شده است.
کارگردانی، تدوین و تصویر این اثر کاری از مرتضی حاج محمدی است. نشر بین‌المللی این آهنگ هم برعهده موسسه فرهنگی هنری نغمه سازان دلنشین است.
در بخشی از یادداشت میدیا فرج‌نژاد طراح و آهنگساز پروژه «تار و تاریخ» برای قطعه «سرزمین من» آمده است: «اولین مقبره را برای فردوسی، سردار بزرگ غزنوی، ارسلان جاذب ساخت. که اگر نمی‌ساخت شاید امروزه محل دفن فردوسی را هم نمی‌دانستیم. این سردار بزرگ خود دارای مقبره‌ای است که این بنا پس از مقبره امیر اسمعیل سامانی، که در ۲۹۵ هجری وفات یافت، قدیمی‌ترین بنای ایرانی اسلامی در خراسان است.
(برای ساخت این قطعه) پشت حصار نشستیم و برای دردها و رنج‌های سرزمین با شکوهمان خواندیم. آن هم در کنار مردی که نگذاشت مدفن فردوسی به فراموشی سپرده شود.»
پروژه «تار و تاریخ» حدود دو سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران آغاز کرده است. در این پروژه تا کنون حدود دویست تن از هنرمندان سراسر کشورمان حضور داشته‌اند.
آلبوم «تار و تاریخ» چندی پیش توانست در مسابقه بین المللی گلوبال موزیک اواردز – سال ۲۰۲۳ و در بخش‌های بهترین نوازندگی و بهترین موسیقی فولک معاصر، دو مدال طلا برای کشورمان به ارمغان بیاورد.
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=28604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.