تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
1

تمدید کنسرت «سِحر سَحر» و رونمایی از «دانشنامه هنر عاشیقلار»

  • کد خبر : 28778
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
تمدید کنسرت «سِحر سَحر» و رونمایی از «دانشنامه هنر عاشیقلار»
کنسرت «سِحر سَحر» به آهنگسازی فرشید کاکاوند و خوانندگی وحید تاج در فرهنگسرای ارسباران تمدید شد و «دانشنامه هنر عاشیقلار» به کوشش علی پولاد در فرهنگسرای بهمن رونمایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری شنو، گروه «تنبورنوازان طرز» به آهنگسازی فرشید کاکاوند و خوانندگی وحید تاج آذرماه امسال اجرای موفقی را با عنوان «سِحر سَحر» در سالن فرهنگسرای ارسباران به صحنه بردند. به دلیل استقبال علاقه‌مندان به موسیقی، این اجرا بار دیگر تمدید شده است.
تنبورنوازان طرز این بار دوشنبه- ۱۸ دی ماه- ساعت ۲۰:۳۰ در سالن فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌روند.
این کنسرت در دو بخش به صحنه می‌رود که در بخش اول نوازندگانِ تنبور، سه‌تار، تنبک و عود به همراه خواننده روی صحنه می‌آیند و در بخش دوم با اضافه شدن تنبورنوازان، ترکیب گروه کامل می‌شود. اشعار این کنسرت از سروده‌های مولانا، حمید عابدیها و ابوسعیدابوالخیر انتخاب شدند.
گروه تنبورنوازان طرز از سال ۱۳۸۱ شکل گرفته و تاکنون کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران روی صحنه برده و در جشنواره‌ها و رویدادهای بسیاری هم شرکت کرده است. کنسرت «سِحر سَحر» اجرای بخشی از قطعات آلبومی به همین نام و البته چند قطعه‌ تازه‌ دیگر است.
کنسرت «سِحر سَحر» به تهیه‌کنندگی یاسر یگانه برگزار می‌شود.
رونمایی از «دانشنامه هنر عاشیقلار»
مراسم رونمایی از «دانشنامه هنر عاشیقلار» به کوشش علی پولاد نویسنده و پژوهشگر فرهنگ و هنر با اجرای عاشیق‌های نواحی ایران پنجشنبه- هفتم دی ماه- ساعت ۱۷ با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی موسیقی در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.
علی پولاد متولد ۱۳۲۳ در تبریز کارشناس ارشد رشته مهندسی کشاورزی از ترکیه است و انتشار رباعیات خیام به زبان‌های فارسی، انگلیسی، روسی و ترکی و کتب متعدد دیگر را در کارنامه کاری خود دارد، انتشار برگزیده‌ای از سخنان امام علی(ع) باعث شد تا دانشگاه آذربایجان به او دکترای افتخاری اهدا کند.
در مراسم رونمایی از «دانشنامه هنر عاشیقلار» که علی شکیبا مدیریت اجرایی آن را برعهده دارد، از تعدادی از عاشیق‌های پیشکسوت ایرانی نیز تجلیل خواهد شد.
حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. همچنین به افراد حاضر در برنامه ۶۰۰ نسخه دانشنامه ۶ جلدی هنر عاشیقلار؛ اثری با دربرگیری تاریخ، ادبیات و موسیقی هنر عاشیقی اهدا خواهد شد.
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=28778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.