تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
1

توافق شهرداری و بنیاد رودکی برای ساخت پارکینگ اختصاصی

  • کد خبر : 31605
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
توافق شهرداری و بنیاد رودکی برای ساخت پارکینگ اختصاصی
شهردار منطقه ۱۱ تهران از توافق با مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی برای احداث پارکینگی با ظرفیت یک هزار خودرو برای این مجموعه به منظور کاهش مشکلات ترافیکی منطقه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری شنو، سیدمحمد موسوی روز دوشنبه در گفت و گویی در سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، جلسه‌ای با موضوع افزایش تعاملات بین بنیاد فرهنگی هنری رودکی و شهرداری منطقه برگزار شد.
وی ادامه داد: کاهش بار ترافیکی در پهنه فرهنگ و هنر بنیاد رودکی و تسهیل دسترسی به تالار وحدت با کمک پلیس راهور و عوامل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه از مهم‌ترین موضوعات طرح‌شده در این جلسه بود که طی آن مقرر شد پس از اخذ نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بررسی موضوع در شورای ترافیک به قید فوریت همچنین درنظرگرفتن پیوست‌های اجتماعی، پارکینگی با ظرفیت یک هزار خودرو در این پهنه احداث شود.
موسوی تاکید کرد که زمین این پارکینگ را بنیاد رودکی در اختیار شهرداری برای ساخت قرار خواهد داد.
شهردار منطقه ۱۱ در ادامه با تأکید بر ضرورت افزایش همکاری‌ها برای بسط و گسترش هنر انقلاب اسلامی، گفت: نیازسنجی و فعال‌سازی برنامه‌های مردمی با مشارکت بنیاد رودکی و شهرداری منطقه به خلق و تولید محتوای همسو با این موضوع کمک می‌کند که برای رسیدن به این هدف، برنامه‌ریزی‌های تازه‌ای خواهیم داشت.
اجرای طرح خیابان هنر
به گفته موسوی، اجرای طرح خیابان هنر از جمله پیشنهادهای طرح‌شده در این جلسه بود که مقرر شد طرح‌های پیشنهادی با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای شکل‌گیری این خیابان برنامه‌ریزی شود و به اجرا درآید.
-پهنه فرهنگی رودکی واقع در خیابان استاد شهریار منطقه ۱۱ از شمال به خیابان انقلاب، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان ولیعصر منتهی می‌شود که در آن ۳۸ ساختمان تاریخی و ارزشمند شناسایی شده و شاخص‌ترین و اثرگذارترین آنها بنای تئاتر و تالار وحدت است.
احیای این پهنه در سال ۱۳۹۹ به عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی شهر تهران در مرکز پایتخت، با مدیریت سازمان زیباسازی شهر تهران و همکاری شهرداری منطقه ۱۱، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی به عنوان یک پهنه فرهنگی هنری در تهران راه‌اندازی شده است.
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=31605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.