تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

تور کنسرت‌های «عقل و جنون» از زنجان تا فارس

  • کد خبر : 31751
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
تور کنسرت‌های «عقل و جنون» از زنجان تا فارس
تور کنسرت‌های «عقل و جنون» با آهنگسازی و خوانندگی داود آزاد و با همراهی گروه دف نوازان «حیران» از اوایل اردیبهشت کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شنو، حامد علیپور سرپرست گروه دف نوازان «حیران» درباره همکاری این گروه با داود آزاد اظهارداشت: گروه دف‌نوازان «حیران» در سال گذشته (سال ۱۴۰۲) افتخار این را داشت که با استاد داود آزاد همکاری داشته باشد. سال گذشته تور کنسرت‌هایمان را با عنوان «خراباتیان شمس» به مناسبت بزرگداشت شمس تبریزی، از شهر خوی آغاز کردیم. پس از آن در تبریز، زنجان، ارومیه، مراغه، اردبیل و اهر روی صحنه رفتیم.

وی درباره آثاری که در این کنسرت‌ها اجرا شده است، گفت: قطعه‌هایی که اجرا کردیم تعدادی از آنها قبلا شنیده شده بود که با تنظیم‌های جدید و با حضور گروه دف‌نوازان «حیران» برای تماشاگران اجرا شد. برخی از قطعه‌ها هم مانند آهنگ «لیلی» جدید بود و برای نخستین بار در این کنسرت‌ها اجرا شد.

علیپور افزود: تور کنسرت‌های «خراباتیان شمس» را در سال گذشته پایان دادیم و امسال قرار شد تورِ تازه‌ای از کنسرت‌ها را با عنوان «عقل و جنون» روی صحنه ببریم. در این تور تمام آثاری که اجرا می‌شود، آثاری جدید هستند که در دستگاه‌های اصفهان، شور، همایون و چهارگاه و آوازِ افشاری و شوشتری ساخته شدند.

این نوازنده دف با اشاره به آغاز برنامه‌ تور کنسرت‌های «عقل و جنون» از زنجان اظهارداشت: بیستم اردیبهشت در زنجان روی صحنه می‌رویم. ۲۴ اردیبهشت در تالار وحدت تهران کنسرت‌مان را برگزار می‌کنیم و ۳۰ اردیبهشت در تبریز و اواخر خرداد در خوی اجرا خواهیم داشت. احتمالا در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس هم کنسرت‌هایی را برگزار کنیم.

براساس این گزارش، در تور کنسرت‌های «عقل و جنون» داوود آزاد آهنگساز، تنظیم‌کننده و خواننده خواهد بود. همچنین حامد علیپور نوازنده دف و سرپرست گروه است. در این اجراها جاوید ابراهیم پور نی، همایون جهانشاهی تنبک، نیما رضایی‌فرد عود و پیمان اسحاقی کمانچه می‌نوازند.

دف‌نوازان حاضر در این اجراها هم عبارتند از: امین امن الهی، فریبا حسین پور، سلنا پورسعید، مهران فرهنگ، محمدجواد شکورزاده، آیسل فرامرزی، الهه باقری، پویا زادمهر، ستایش صالح و مینا مرادی.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=31751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.