تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3

تولید آلبوم‌ های موسیقی همچون گذشته رواج ندارد

  • کد خبر : 26899
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
تولید آلبوم‌ های موسیقی همچون گذشته رواج ندارد
خواننده موسیقی پاپ و سنتی با اشاره به اینکه مفاهیم اشعار آثار موسیقایی نسبت به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ تنزل پیدا کرده گفت: این موضوع موجب شده تا مخاطبان استقبال خوبی از آثار نداشته باشند و به تبع تولید آلبوم موسیقی کاهش پیدا کند.

شنو/ خواننده موسیقی پاپ و سنتی با اشاره به اینکه مفاهیم اشعار آثار موسیقایی نسبت به گذشه تنزل پیدا کرده گفت: این موضوع موجب شده تا مخاطبان استقبال خوبی از آثار نداشته باشند و به تبع تولید آلبوم های موسیقی کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شنو ؛ مهدی کریمیان درباه چگونگی فعالیت خود در حوزه موسیقی اظهار داشت: با توجه به اینکه مرحوم پدرم مداح اهل بیت(ع) بود، بنده نیز از دوران ابتدایی عضو گروه سرود مدرسه به عنوان تک‌خوان شدم و حتی چندین مقام منطقه و استانی را کسب کردم و همین امر باعث شد تا دوره سلفژ موسیقی را نزد استادان جعفر پناهی، شاپور رحیمی، علی شهبازی، وحید حیاتی و حمیدرضا نوربخش آموزش ببینم.

وی گفت: در حال حاضر خوانندگی را به عنوان شغل نمی‌دانم اما به دلیل علاقه‌ای که به آثار موسیقایی قدیمی و کلاسیک دارم، چندین اثر را در سبک سنتی و پاپ با استاد میلاد اکبری آهنگساز و تنظیم‌کننده در دست تهیه و پخش دارم و «ماه تماشایی» آخرین قطعه‌ای است که اجرا کردم، آلبوم‌های «عطر عاشقانه ۱ و ۲» و «کتاب عشق» با آهنگسازی غلامرضا صادقی، بهزاد خدارحمی و شهرام قادری (فرزند استاد عباس قادری) از دیگر آثارم است.

کریمیان درباره سهم خواننده در تیتراژ یک اثر سینمایی و تلویزیونی و ماندگاری آن اثر بیان کرد: در ساخت تیتراژ مسائلی همچون نوع فیلمنامه، انتخاب شعر، نوع موسیقی و انتخاب نوازنده از اهمیت بسزایی برخوردار است، به عنوان مثال فیلم‌های قدیمی که هنوز مورد استقبال مخاطب عام و خاص است، براساس زندگی روزمره مردم ساخته می‌شد، نوع آهنگ و صدا که می‌توان به صدای استاد ایرج (حسین خواجه امیری) اشاره کرد که روی صدای زنده یاد فردین اجرا می‌شد البته بنده کلیپ «آش رشته پارتی» در فیلم «شانس عشق تصادف» به تهیه‌کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی آرش معریان خواندم و مرحوم سیروس گرجستانی آن را لب‌خوانی کرده است.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه هم‌اکنون مردم با شرایط نامناسب اقتصادی روزگار سپری می‌کنند باید این حق را به آنها داد که حداقل گوش دادن به موسیقی و آثار شاد که غذای روحشان است، حتی برای لحظاتی از مشکلاتشان فاصله بگیرند و یا حتی آنها را فراموش کنند.

کریمیان بیان کرد: در حال حاضر تولید و فروش آلبوم موسیقی به دلایل متعددی از جمله انتخاب شعرهای بی‌محتوا و بی‌معنا نسبت به گذشته رواج ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال تهیه سه قطعه جدید عاشقانه با آهنگسازی و تنظیم استادمیلاد اکبری است، افزود: سالار عقیلی، محمد اصفهانی، حمیدرضا نوربخش، احسان خواجه امیری، رضا صادقی و آرون افشار از خوانندگان خوب کشور هستند که مردم در هر شرایطی از آثار آنان استقبال می‌کنند. به عنوان عضو کوچکی از خانه موسیقی از مسئولان فرهنگی و هنری درخواست می‌کنم تا از این هنرمندان حمایت همه جانبه داشته باشند.

این عضو خانه موسیقی گفت: همچنین از مسئولان درخواست می‌کنم از هنرمندان و اساتید پیشکسوت که مردم با آثار آنان خاطرات بسیاری دارند و با آثارشان زندگی کرده‌اند، حمایت و پشتیبانی کنند.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=26899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.