تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
4

جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی در دالاهو

  • کد خبر : 27382
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی در دالاهو
هفتمین جشنواره «کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی» از امروز پنجشنبه ششم مهر ماه به مدت ۲ روز در روستای بان‌زلان شهرستان دالاهو آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شنو ؛ و بر اساس اطلاعیه‌ای که خانه تنبور منتشر کرده است در صبح روز پنجشنبه مقام نوازی و بداهه نوازی جوانان و در بعدازظهر همین روز مقام نوازی نونهالان و جوانان اجرا می شود و همچنین در صبح روز جمعه مقام نوازی نوجوانان و آیین اختتامیه این دوره از جشنواره ساعت ۱۷ روز جمعه هفتم مهر ماه برگزار می شود.

موسسه فرهنگی هنری خانه تنبور دالاهو هفتمین جشنواره موسیقی «کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی» را ششم و هفتم مهر ماه امسال در این خانه واقع در روستای بان‌زلان، شهرستان دالاهو، استان کرمانشاه برگزار می‌کند.

پاسداری و حفظ موسیقی باستانی تنبور و دیگر آواهای کهن کرُدی، شناسایی، معرفی، تشویق و راهنمایی استعدادهای جوان، سپاسگزاری و قدردانی از استادان پیشکسوت تنبور و سایر موسیقی‌های کهن کُردی، تشویق و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها در جهت حفظ فرهنگ و هنر بومی خود از اهداف این جشنواره است.

خانه تنبور، یک مرکز فرهنگی هنری غیردولتی است که به همت «علی اکبر مرادی» از اساتید موسیقی و چهره ملی ایران اهل کرمانشاه در مدت زمانی به طول ۱۰ سال در روستای بان‌زلان گوران بنا نهاده شده است. روستای بان‌زلان در ایل گوران و بخش گهواره و شهرستان دالاهو و در استان کرمانشاه قرار دارد.

هدف از تأسیس این خانه، معرفی، آموزش، شناسایی و حفظ و نگهداری ساز تنبور و فرهنگ مرتبط با آن است.

خانه تنبور ۲۲ شهریورماه سال ۱۳۹۶ با حضور هنرمندان برجسته موسیقی از سراسر ایران افتتاح و همزمان نخستین جشنواره کهن آواهای تنبور در آن برگزار شد.

شهرستان دالاهو با حدود ۴۰هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=27382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.