تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
5

حمایت قانونی از برنامه‌های دارای مجوز

  • کد خبر : 25775
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
حمایت قانونی از برنامه‌های دارای مجوز
مدیرعامل بیناد رودکی از حمایت قانونی از برنامه‌های فرهنگی هنری مجموعه تالار وحدت خبر داد، تمامی برنامه‌ها در روزهای آتی کمافی‌السابق در زمان مقرر به کار خود ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری شنو به نقل از فارس؛گروه لیان در شب‌های گذشته در تالار وحدت به صحنه رفت، اجرایی که با استقبال مخاطبان همراه شده است. دو شب پیش به واسطه حواشی‌ای که توسط برخی از تماشاگران ایجاد شده بود، محسن شریفیان سرپرست گروه عذرخواهی کرد. با این همه اجرای شب گذشته این گروه نیز با حواشی‌ای همراه شد و گروهی تلاش بر برهم زدن آرامش و نظم این اجرا داشتند.

مهدی سالم‌ مدیرعامل بنیاد رودکی در پی حواشی ایجاد شده توسط شخص شناخته شده در بر هم زدن برنامه‌های هنری کشور که شب گذشته با ایجاد التهاب در حاشیه برگزاری یک برنامه موسیقایی در تالار وحدت موجب بر هم زدن نظم محیطی قبل از برگزاری این رویداد هنری شده بود گفت: «قبل از اجرای کنسرت دیشب فردی شناخته شده در بر هم زدن برنامه‌های هنری برای دقایق اندکی در بیرون از تالار و خیابان شهریار (پهنه رودکی) به ایجاد هیاهو پرداخت که این امر با حضور به موقع ماموران خدوم نیروی انتظامی تحت کنترل قرار گرفت.»

وی با تشریح تدابیر و اقدامات بنیاد رودکی برای مقابله با هرنوع هنجار شکنی و حفظ شئونات در برگزاری رویدادهای هنری و نیز تشکر از نیروی انتظامی در حمایت از نظم برگزاری رویدادهای هنری در سراسر کشور گفت: «با توجه به اسناد و صورتجلسه تهیه شده توسط ماموران نیروی انتظامی برای این فرد شناخته شده که سابقه طولانی در ایجاد بلوا در اماکن هنری و تحریک احساسات پاک جامعه دینی با سیاه‌ نمایی برگزاری رویداد‌های هنری دارد، پرونده قضایی تشکیل و به زودی این امر از سوی دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهد شد.»

پیش‌تر محسن شریفیان خواننده، نوازنده و سرپرست گروه لیان، با انتشار‌ متنی در صفحه شخصی خود توضیحاتی را برای مخاطبان ارائه و از مردم عذرخواهی کرد.

محسن شریفیان در صفحه شخصی خود نوشت: «ضمن قدردانی از استقبال گرم و همیشگی شما، امیدوارم از اجراهای این روزهای گروه لیان در تالار وحدت تهران لذت برده باشید و ما توانسته باشیم تا به رسالت‌مان در معرفی گوشه‌ی از فرهنگ موسیقایی بندرنشینان و ساکنان جزایر جنوب ایران به خوبی عمل کنیم. متاسفانه گاهی در کنسرت‌های ما اتفاقاتی می‌افتد که کنترل آن از دست من یا اعضای گروه یا سالن برگزارکننده خارج است و در اغلب مواقع به سبب تاریکی سالن و نورپردازی صحنه بعد از پایان اجرا خبردار می‌شویم…»

او نوشت: «شادی و حال خوب از مهم‌ترین اهداف کنسرت‌های ما است اما عزیزان! معمولا سالن‌های کنسرت و تئاتر در همه جای دنیا صرفا برای تماشای اجراها طراحی و ساخته شده است و مردم برای شنیدن و دیدن موسیقی بلیت کنسرت می‌خرند! شما هزینه می‌کنید، زمان می‌گذارید… حالا تصور کنید چند نفر یا یک و چند ردیف بلند شوند و شروع به رقصیدن کنند. شما از دیدن صحنه محروم می‌شوید و قطعا نارضایتی پیدا می‌کنید و احتمالا اعتراض کنید.

با همه این توضیحات وظیفه خود می‌دانم بابت آن دسته از مردم که احساسات‌شان جریحه‌دار شده است، پوزش بطلبم.»

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=25775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.