تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
1

داریوش طلایی: بداهه‌پردازی یک جریان مستمر هنری است

  • کد خبر : 29170
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
داریوش طلایی: بداهه‌پردازی یک جریان مستمر هنری است
کارگاه آموزشی «بداهه پردازی در موسیقی دستگاهی ایران» با هدایت استاد داریوش طلایی و حضور علاقه‌مندان از تهران و شهرستان‌ها برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری شنو، از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، کارگاه آموزشی «بداهه پردازی در موسیقی دستگاهی ایران» با هدایت استاد داریوش طلایی ردیف‌دان و نوازنده پیشکسوت تار و سه‌تار به همت انجمن موسیقی ایران و همکاری بنیاد رودکی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه در تالار رودکی برگزار شد به مبحث بداهه پردازی و چگونگی فراگیری این مهارت پرداخته شد.
این کارگاه برای علاقه‌مندان به دو صورت فعال و غیرفعال برگزار شد و هنرجویان فعال طی فراخوان اطلاع رسانی‌شده، با ارسال ویدیو مورد گزینش قرار گرفته و در طول کارگاه به روی صحنه رفته و به صورت عملی مضامین مطرح شده را اجرا کردند.
استاد طلایی در ابتدای هر بخش از این کارگاه مباحثی پیرامون تاریخ بداهه‌پردازی در موسیقی ایران و ویژگی‌های مهم در شکل‌گیری این مهارت را مطرح کرده و سپس از هنرجویان فعال خواست تا به اجرای قطعات ضربی و آوازی به بسط و گسترش آن با خلاقیت مبتنی بر ردیف همت گمارند.
این نوازند ه پیشکسوت تار و سه‌تار علاوه بر توضیح برای رفع ایرادات هنرجویان در صدادهی ساز و لحن شخصی در نوازندگی در بخش پرسش و پاسخ به سوالات ایشان پاسخ داد.
چگونگی تمرکز و نگاه عمیق به ردیف و نوع الهام گرفتن از آن و نیز مسیر آموزشی صحیح و جهت دهی به معلومات در راستای خلق بداهه از مهمترین پرسش‌های مطرح شده بود.
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=29170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.