تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
3

دف نوازی«اخوان»در جشنواره موسیقی فجر

  • کد خبر : 30760
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
دف نوازی«اخوان»در جشنواره موسیقی فجر
دف‌نوازان گروه موسیقی «اخوان» به سرپرستی منصور مرادی از استان کردستان در آخرین شب از میزبانی فرهنگسرای ارسباران به اجرای قطعاتی عرفانی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شنو، به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر، عبدالسلام فاتحی (خواننده)، محمد مرادی، وریا عارفی، شاهین ملک بیگی، سالار ساعدی و میلاد نعمتی (نوازندگان دف) گروه موسیقی «اخوان» بودند که با قطعاتی در مدح و منقبت پیامبر مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) مهمان نگاه تماشاگران شدند.

اجرای تصنیف «نه من بیهوده گرد کوچه و بازار می‌گردم» و قطعاتی از موسیقی فولکلور کردی و خانقاهی برنامه اجرایی این گروه موسیقی بود.

منصور مرادی در ابتدای سخنانش از رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت اهمیت دادن به موسیقی نواحی قدردانی کرد و ادامه داد: جشنواره موسیقی فجر بی‌نهایت در شناخت قشر جوان و مخاطبان موسیقی به منظور معرفی موسیقی اقوام و نواحی مختلف کشور موثر است.

این هنرمند بیان کرد: امیدوارم که این رویداد بزرگ هنری بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و هر سال پررونق‌تر از قبل میزبان هنرمندان و مخاطبان باشد.

نوای سیمره و لزوم تداوم جشنواره موسیقی فجر

در آخرین بخش شب پنجم جشنواره موسیقی فجر، گروه «نوای سیمره» به سرپرستی مهران غضنفری از استان لرستان به روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر، یاسین مولایی (سرنا) حسین مرادی (تنبک)، ژیلا تقوی (موراژ)، علیرضا کاظمی (سنتور و تنظیم قطعات)، آزاده محمدزاده و مهسا نعمت‌اللهی (همخوان)، سبحان امرایی (کمانچه)، یاسین مولایی(سرنا) نوازندگان این گروه بودند.

«مشق پرواز»، «هوار»، «ناز نکن»، «خالو»، «سوگ سهراب»، «باد شمال» و «هفت آسمان» قطعاتی بودند که توسط اعضای گروه «نوای سیمره» نواخته شدند.

عضنفری درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: این رویداد بزرگ و مهم هنری تنها جشنواره‌ای است که گروه‌ها و نوازندگان نواحی می‌توانند در آن دیده شوند.

او ادامه داد: تنها نیمه جان موسیقی نواحی در موسیقی جشنواره فجر جان تازه می‌گیرد و امیدوارم که در سراسر کشور برگزار شود چراکه هر زمان جشنواره‌ها قوی‌تر بودند نوازندگان و خوانندگان خوبی در سطح کشور معرفی شدند.

آخرین شب میزبانی فرهنگسرای ارسباران با حضور جمع بیشماری از مخاطبان و تشویق‌های آن‌ها به پاس هنرنمایی اهالی موسیقی نواحی به یادماندنی شد.

 

 دف نوازی«اخوان»در جشنواره موسیقی فجر / شنو نیوز

 

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=30760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.