تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
7

رقص آرشه در شهر آب

  • کد خبر : 16976
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
رقص آرشه در شهر آب

به گزارش خبرنگار خبرگاری شنو، کیهان کلهر همراه با بهنام سامانی در ونیز اجرا خواهند داشت. کیهان کلهر؛ موسیقیدان و نوازنده سرشناس کمانچه در صفحه خود اعلام داشت با همراهی بهنام سامانی نوازنده شناخته شده سازهای کوبه‌ای، در شهرِ ونیزِ ایتالیا به روی صحنه خواهد رفت. اجرای این هنرمند فاخر در صحنه های بین المللی […]

به گزارش خبرنگار خبرگاری شنو، کیهان کلهر همراه با بهنام سامانی در ونیز اجرا خواهند داشت.

کیهان کلهر؛ موسیقیدان و نوازنده سرشناس کمانچه در صفحه خود اعلام داشت با همراهی بهنام سامانی نوازنده شناخته شده سازهای کوبه‌ای، در شهرِ ونیزِ ایتالیا به روی صحنه خواهد رفت. اجرای این هنرمند فاخر در صحنه های بین المللی باعث افتخار و شناخته شدن هنر اصیل ایرانی است.

موسسه بینافرهنگی مطالعات موسیقی تلفیقی، قصد دارد در همکاری با گروه فلسفه و میراث فرهنگی در دانشگاه Ca ‘Foscari واقع در ونیز، با اختصاص دادن کنسرتی به موسیقی کلاسیک ایرانی، رویدادهای هنری خود را از سر بگیرد. به همین مناسبت از نوازندگان کیهان کلهر و بهنام سامانی برای اجرای برنامه در San Giorgio دعوت شده است.

این کنسرت با یک جلسه‌ مطالعاتی درباره موسیقی و زیبایی شناسی سنت‌ها و رسوم ایرانی همراه خواهد بود.

بنا بر آنچه کیهان کلهر در حساب رسمی خود در اینستاگرام اعلام کرده است، این کنسرت در ۱۴ جولای (بیست و سوم تیر ماه جاری) ساعت ۱۸ به وقت محلی برگزار خواهد شد.

بهنام سامانی

بهنام سامانی از سیزده سالگی نزد جمشید محبی در شهر اصفهان به فراگیری ساز تمبک مشغول بود. او در سال ۱۳۶۶ در اروپا با چند تن از استادان موسیقی اصیل ایرانی همچون فرامرز پایور، هوشنگ ظریف و رحمت‌الله بدیعی کنسرت‌هایی برگزار کرد. دیگر فعالیت‌های وی عبارت است از: عضویت در گروه دستان از سال ۱۹۹۹ میلادی، شرکت در کنسرت‌ها متعدد گروه دستان در ایران و دیگر کشورها و حضور در جشنواره‌های معتبر جهانی. تشکیل گروه ضربانگ و ارائه چندین کنسرت و آلبوم با این گروه و همچنین تشکیل گروه سامانی.

سامانی در چندین جشنواره معتبر بین‌المللی، از جمله فستیوال موسیقی ۲۰۰۱ در سائوپائولو، فستیوال موسیقی ایرانی ۲۰۰۱ در مونیخ، فستیوال موسیقی ایرانی۲۰۰۰ در سوئد و ایتالیا، فستیوال ریتم استیک ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ در لندن و فستیوال ریتم ۱۹۷۷ در زوریخ اجرا داشته‌است. او همچنین برای ایستگاه‌های رادیویی SWF و WDR اجرا داشته و ضبط‌های بی‌شمار و حضور تلویزیونی متعدد داشته‌است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=16976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.