تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
12
اینستاگردی اهالی موسیقی با شنو

رونمایی از سنگ مزار استاد شجریان تا “ملکه گدایان” فرزین

  • کد خبر : 8159
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
رونمایی از سنگ مزار استاد شجریان تا “ملکه گدایان” فرزین
بیست وپنجمین گزارش خبرگزاری شنو‌ از فعالیت هنرمندان موسیقی در فضای مجازی در دوران کرونا از نظرتان می‌گذرد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به آماده شدن سنگ مقبره استاد شجریان اشاره کرد.

خبرگزاری شنو: این روزها که به علت شیوع ویروس کرونا، هنرمندان موسیقی خانه‌نشین شده‌اند و از احوالات این روزهای خود بیشتر در صفحات شخصی صحبت می‌کنند که در ادامه بیست و پنجمین گزارش خبرگزاری شنو‌ از فعالیت هنرمندان، از نظرتان می‌گذرد.

 

«بابک زرین» خواننده و آهنگساز با انتشار استوری زیر تولد «محمدرضا فروتن» را تبریک گفت.

 

«حامد برادران» خواننده پاپ اثر تازه خود را در استوری درقالب ویدئو کوتاه منتشر کرد.

 

«پرواز همای» خواننده سرشناس موسیقی سنتی است. او سالهاست با گروه «مستان» که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند؛ همکاری می‌کند. همای در اینستاگرام متنی منتشر کرد. متن این شعر در ادامه آماده است.

به جهان خُرّم از آنم که جهان خُرّم از اوست
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

 

 

«فرزاد فرزین» خواننده و بازیگر نام آشنا ایران، به تازگی ویدئو کوتاهی از آخرین فعالیت خود در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

همچین در آستانه انتشار قسمت نخست از تیزر رسمی سریال «ملکه گدایان» رونمایی شد.

تیزر رسمی سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی رحمان سیفی آزاد و علی طلوعی منتشر شده است.

در خلاصه داستان سریال “ملکه گدایان” به قلم حامد افضلی و امین محمودی آمده‌است: امروز تو، می‌تونه فردای من باشه … هیچکس از سرنوشت خبر نداره … حتی شما … .

برخی از عوامل این سریال عبارتند از:

مدیر فیلمبرداری: رضا شیبانی، تدوین: امین عابدی، صدابرداران: مهدی آزادی، علی ظهوری، آهنگساز: مسعود سخاوت دوست، خواننده: روزبه بمانی، مجری طرح: علیرضا محمدی، مدیر تولید: سعید عطایی، طراح صحنه: سهیل میرسپاسی، طراح گریم: علی بهرامی‌فر، طراح و ترکیب صدا: علی ظهوری، طراح لباس: الهام شعبانی، مدیر برنامه ریزی: مسعود میمی، دستیار اول کارگردان: امین محمودی، جلوهای بصری : امیر ولی‌خانی، دستیار اول فیلمبردار : محمدرضا خلج‌زاده، طراح نور: کیوان ارجمند، منشی صحنه: زهرا مهدوی، مدیر تدارکات: سجاد نوری، عکاس: هلیا رضایی، دستیار دوم کارگردان: شایان سید محمود، صحنه آرا: علی جعفر دوست، تصویربردار پشت صحنه: امیرژوبین و مشاور رسانه‌ای: آیدین نادری

 

«حامد همایون» خواننده، در استوری خود این متن را منتشر کرد: «این روزها که نیستم مشغول ساخت اهنگ جدید هستم.»

 

 

«همایون شجریان» در اخرین پست خود درباره سنگ مزار پدر عکس و ویدئو کوتاهی منشر کرد. وی در بخش مهمی از این پست تاکید کرد:«تنها به اسم پدر و عبارت خاک پای مردم ایران با دست خط خودشان که دنیایی سخن است بسنده شود چرا که نیاز به هیچ شعر و توصیفی برای پدر نیست و نامشان گویای کامل و شفاف همه چیز است.»توضحیات این پست آورده‌است:

با درود به شما مهربانان گرامی.
طراحی سنگ مزار پدر پس از بجا آوردن مراسم هفتم توسط استاد ( بیژن جناب ) آغاز و چندین طرح آماده گردید. سپس با عزیرانِ بزرگوار ( استاد سایه و استاد شفیعی کدکنی ) مشورت انجام گرفت. هر دو بزرگوار با اینجانب هم عقیده بودند تا تنها به اسم پدر و عبارت خاک پای مردم ایران با دست خط خودشان که دنیایی سخن است بسنده شود چرا که نیاز به هیچ شعر و توصیفی برای پدر نیست و نامشان گویای کامل و شفاف همه چیز است. بنابراین از ( استاد امیرخانی )بزرگوار خواهش نمودم تا نام پدر و تاریخهای وفات و تولد ایشان را خوش نویسی بفرمایند. ایشان قبول زحمت فرموده و این درخواست را به انجام رساندند. طرح به مرحله نهایی رسید. سپس جناب بهبودی و مجموعه ایشان که سالیان درازی ست در داخل و خارج از کشور در زمینه سنگ فعالیت دارند، پیشنهاد ساخت سنگ مزار پدر را با خانواده مطرح فرموده و به مردم ایران هدیه کردند.
ایشان و همکارانشان وقت و انرژی زیادی صرف دقت در انجام این مسئولیت نمودند تا همه چیز آن طور شود که در طرح استاد جناب آمده است.
تمام این مراحل بعلاوه توافقاتی که باید با نگاه مثبت تر نهایی میشد به زمان و صبوری نیاز داشت، و شکر ایزد که انجام پذیرفت.
با وجود نگرانی هایی که مجموعه بهبودی از وجود سرما برای نصب سنگ داشتند و دارند به امید خدا در یکی دو روز پیش رو این کار به انجام خواهد رسید.
تصاویر مراحل ساخت تا نصب را در اختیار دوستان در فضای مجازی قرار خواهیم داد تا عزیزانی که علاقه مند هستند به یادگار داشته باشند.
سلامت و برقرار باشید

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=8159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.