تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

سالن سوره و شبی به یاد ماندنی با هنرنمایی هنرستانی ها

  • کد خبر : 29840
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
سالن سوره و شبی به یاد ماندنی با هنرنمایی هنرستانی ها
دانش‌آموزان هنرستان موسیقی قزوین با اجرای تصنیف خاطره‌ساز «بهار دلکش»، کمانچه‌نوازی هادی منتظری در کنار آواز سروش بخشش و سنتورنوازی پدرام جوادزاده به همراه آواز محمود صالحی، دومین شب برگزاری جشنواره موسیقی فجر را به شبی از جنس ساز و آواز بدل کردند.

به گزارش خبرگزاری شنو، به نقل روابط‌عمومی جشنواره موسیقی فجر، در دومین ایستگاه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سالن سوره حوزه هنری در سانس نخست، دانش‌آموزان هنرستان پسرانه موسیقی قزوین به اجرای چند قطعه کلاسیک با دو نوازنده ویلن پرداختند.

در ادامه نوبت به دانش‌آموزان دخترانه هنرستان موسیقی قزوین رسید و این گروه متشکل از ۱۱ نوازنده سازهای ایرانی شامل سنتور (سه نوازنده)، تنبک (دو نوازنده)، کمانچه (دو نوازنده)، تار (سه نوازنده)، قانون (یک نوازنده) کار خود را با تکنوازی تنبک آغاز کردند.

دو قطعه بی کلام، قطعه ساز و ضربی سنتور و تنبک و اجرای تصنیف‌های «بهار دلکش» و «ای عاشقان»، از دیگر قطعات اجرا شده دانش آموزان دخترانه هنرستان موسیقی قزوین بود.

سالن سوره و شبی به یاد ماندنی با هنرنمایی هنرستانی ها / شنو نیوز

اما در ادامه و در سانس دوم این شب که به موسیقی دستگاهی اختصاص داشت. در قسمت نخست هادی منتظری (مدرس، آهنگساز و نوازنده شناخته شده کمانچه) به همراه سروش بخشش (خواننده شناخته شده موسیقی سنتی)، قطعه آوازی تحسین برانگیزی را برای مخاطبان حاضر در سالن اجرا کردند.

 

سالن سوره و شبی به یاد ماندنی با هنرنمایی هنرستانی ها / شنو نیوز

 

آخرین اجرای شب دوم در سالن سوره حوزه هنری هم به سنتورنوازی پدرام جوادزاده، نوازنده شناخته شده سنتور با همراهی آواز محمود صالحی اختصاص داشت.

 

سالن سوره و شبی به یاد ماندنی با هنرنمایی هنرستانی ها / شنو نیوز

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=29840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.