تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
4

سیزدهمین برنامه آهنگساز ایرانی در روسیه

  • کد خبر : 28077
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
سیزدهمین برنامه آهنگساز ایرانی در روسیه
سیزدهمین برنامه علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در سنت پترسبورگ روسیه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شنو ؛ علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر روز جمعه -سوم آذرماه- برای سیزدهمین بار متوالی با آثاری از آمادیوس موتسارت و لودویک فان بتهوون در تالار اُپرای مارینسکی در سنت پترسبورگ روسیه روی صحنه خواهد رفت.

در این برنامه زرینا شیمانسکایا پیانیست اهل سنت پترزبورگ، علی رهبری، رهبر دایم میهمان اُپرای مارینسکی را همراهی خواهد کرد.

همزمان با این برنامه، والری گرگیف مدیرکل هنری و رهبر دایم مجموعه اُپرای مارینسکی در سالن دیگر این مجموعه، ارکستر دیگری را رهبری خواهد کرد.

سیزدهمین برنامه آهنگساز ایرانی در روسیه

مجموعه اُپرای مارینسکی سنت پترزبورگ با داشتن بیش از ۴۰۰ نوازنده، ۲۵۰ خواننده گروه کُر، سه تالار بزرگ اُپرا و چندین سالن کنسرت مختلف به عنوان بزرگترین مجموعه موسیقایی جهان به شمار می‌آید و در این مجموعه، آهنگسازانی همچون کورساکُف، چایکوفسکی، سرگئی واسیلیویچ راخمانینف، شوستاکُویچ و صدها آهنگساز بنام جهان آثار خودر را به روی صحنه بردند.

علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر متولد ۱۳۲۷ در تهران است. او در اتریش با نام الکساندر مشهور است، مدیر هنری سابق ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، مالاگا، زاگرب و پراگ، رهبر دایم میهمان در ارکسترهایی همچون فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد از سوابق اوست، این هنرمند چندی پیش همزمان با مسابقات آسیایی در هانگژو و کنفرانس جاده ابریشم در پکن توسط کشور چین برای همکاری با سه ارکستر سمفونیک این کشور دعوت شده بود.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=28077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.