تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
4

شاعر «سلطان قلب ها » در گذشت

  • کد خبر : 24108
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
شاعر «سلطان قلب ها » در گذشت
استاد ‎«محمدعلی شیرازی» شاعر و ترانه سرای سرشناس بر اثر مشکل ریوی ۲۵ آذر درگذشت. از مشهورترین ترانه‌های وی می‌توان به شکار با صدای ‎ابی ، سلطان قلب‌ها با صدای ‎عارف، چرانمی رقصی با صدای ‎ویگن و زندونی با صدای ‎داریوش اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری شنو، استاد ‎«محمدعلی شیرازی» شاعر و ترانه سرای سرشناس بر اثر مشکل ریوی ۲۵ آذر درگذشت.

از مشهورترین ترانه‌های وی می‌توان به شکار با صدای ‎ابی ، سلطان قلب‌ها با صدای ‎عارف، چرانمی رقصی با صدای ‎ویگن و زندونی با صدای ‎داریوش اشاره کرد.

محمدعلی حافظ الکتب معروف به محمدعلی شیرازی زادهٔ ۲۷ اسفند ۱۳۱۹ در شیراز – درگذشتهٔ ۲۵ آذر ۱۴۰۱ شاعر و ترانه‌سرای ایرانی بود.

از مشهورترین ترانه‌های وی می‌توان به شکار (با این مطلع: وقتی رسید آهو هنوز نفس داشت/داشت هنوزم بره‌هاشو می‌لیسید) با صدای ابی و سلطان قلب‌ها با صدای عارف و چرانمی رقصی با صدای ویگن و زندونی با صدای داریوش و آهنگ دشتستانی هایده اشاره کرد.
او از معدود شاعرانی است که در حوزه محیط زیست نیز اشعار گوناگونی سروده‌است. کارهای او که در صدا وسیما پخش شد «آی ادمای مهربون واجبه که کمک کنیم» با صدای قاسم افشار و آهنگ مجموعه تلویزیونی زیر آسمان شهر با اجرای امیر تاجیک می‌باشد. دو اثر اخیر او هر دو بر روی آهنگ‌هایی از دکتر محسن کاظمیان است با عنوان «شب‌چراغ» و «عشقِ گمشده»؛ «چکاوک ناز من، امید پرواز من، تویی که معنا میدی، به شعر و آواز من»، مطلع اثر اخیر اوست.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=24108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.