تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
2

شنیدن «احساس رهایی» در یک آلبوم موسیقی

  • کد خبر : 27086
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
شنیدن «احساس رهایی» در یک آلبوم موسیقی
«احساس رهایی» و «همنشین خیال» عنوان ۲ آلبوم تازه انتشار یافته در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی کشورمان است که طی روزهای گذشته در دسترس مخاطبان قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری شنو ؛ آلبوم «احساس رهایی» به آهنگسازی مصباح قمصری و همراهی رسول بهداد و «همنشین خیال» با تک نوازی تار پانید مجاهدنیا ۲ مجموعه موسیقایی هستند که طی روزهای گذشته در قالب ۲ آلبوم جداگانه پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.

آلبوم «احساس رهایی» اثری بی کلام در ژانر موسیقی تلفیقی است که به آهنگسازی مصباح قمصری و نوازندگی سازهای کوبه‌ای رسول بهداد در ۹ تک آهنگ منتشر شده اند.

«حلقه سودا»، «نی نوای من»، «گرفت و گیر»، «سوگ»، «رنگین کمان»، «ضربی والا»، «فرشته»، «مرز»، «رویای دور دست» آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

«همنشین خیال» هم عنوان دیگر اثر منتشر شده این روزهای بازار موسیقی است که با تک نوازی تار پانیذ مجاهدنیا و نوازندگی تمبک کامران منتظری در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرارگرفته است.

«همنشین خیال – مقدمه راست پنجگاه»، «این لحظه با تو – برگرفته از زنگ شتر»، «نغمه ناخوانده – پنجگاه، سپهر و آواز اصفهان»، «گیسوپریشان – چهار مضراب اصفهان»، «سَروسِر – آواز اصفهان، ماورالنهر و آواز افشاری»، «افسون تو – ضربی لنک راست پنجگاه»، «فریب خیال – عراق، چهارمضراب عراق و فرود»، «تا که این غم به سرآید – رنگ راست پنجگاه» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

پانیذ مجاهدنیا درباره این آلبوم نوشته است: «هم نشین خیال اولین آلبوم منتشر شده من است که در قالب موسیقی دستگاهی و با تبعیت از شکل کلاسیک و «سیکلیک» اجرا در این نوع موسیقی ساخته و پرداخته شده است. این اثر مجموعه‌ای از تک نوازی تار و دو نوازی با همراهی تمبک در دستگاه راست پنجگاه با مدلاسیون هایی است که در طبیعت این دستگاه وجود دارد.

توجه و تمرکز بر محتوا، موزیکالیته، استفاده از امکانات تکنیکال ساز تار، تنوع در سیر ملودیک و ریتمیکف چیدمان مطلوب و متناسبت قطعات در کنار هم و حفظ وحدانیت وجودی در این اثر، از دغدغه هایم در این اجرا بوده است.»

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=27086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.