تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

صدای ساز و نوای گروه «آوای هور» در تالار سوره

  • کد خبر : 29761
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
صدای ساز و نوای گروه «آوای هور» در تالار سوره
صدای ساز و نوای گروه «آوای هور» به سرپرستی و خوانندگی سیدمحسن حسینی در تالار سوره حوزه هنری طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرگزاری شنو،  کنسرت گروه آوای هور هر چند با ۱۵ دقیقه تاخیر، اما از همان شروع با طنین گرم سازهای سنتی و صدای خواننده گروه (سیدمحسن حسینی) انتظارها را به شور و ذوق و آرامش تبدیل کرد.

آوای هور در قالب گروهی هشت نفره به این دوره از جشنواره آمده و در نخستین گام‌ شروع در جشنواره سی و نهم، شور و هیجانی به جشنواره فجر داد، وقتی قطعاتی را در مایه شور دشتی و نوا نواختند؛ آنجا که خواند: «من اهل سکوتم تو اهل هیاهو / تو فریبنده‌ای مثل اعجاز جادو»

سیدمحسن حسینی خواننده آواز ایرانی است که علاوه بر انتشار آلبوم‌هایی همچون دقیقه، در دور دست، شهر مناجات، نواحی اشک اجراهای صحنه‌ای بسیاری در داخل و خارج از کشور داشته است و اکنون مدیریت گروه موسیقی «هور» را به عنوان بهترین گروه موسیقی از نگاه داوران در جشنواره سی و هشتم فجر (سال ۱۴۰۱)برعهده دارد.

دبیری نخستین جشنواره مناجات‌خوانی و سحری خوانی (ماهور) و دبیری بخش موسیقی نخستین جشنواره (روایت جهاد) در حوزه هنری، نامزدی جایزه باربَد سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، بهترین خوانندگی موسیقی دستگاهی برای آلبوم موسیقی «در دور دست»، دیپلم افتخار بهترین خواننده موسیقی دستگاهی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر برای آلبوم موسیقی «جز عشق ندارم هنری»، اجرای آواز در آلبوم «از سراسر بگذشته» به عنوان بهترین آلبوم موسیقی جشنواره بسطامی و آلبوم برگزیده سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از سوابق و افتخارات حسینی است.

چهار تصنیف از حسین روزبهانی آهنگساز جوان از بخش های اجرای هنرمندان آوای هور بود و پس از آن اجرای قطعه مقدمه شامل چهار مضراب و رنگ، به اجرای تصنیف‌ها پرداخت و تصنیف مطرب جان در نوا آخرین قطعه‌ای بود که توسط این گروه اجرا شد. تک نوازی دف، تار، عود و کمانچه از دیگر اجراهای این گروه هشت نفره بود.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=29761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.