تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
13

صربستان فستیوال بزرگ اگزیت را برگزار کرد

  • کد خبر : 17119
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
صربستان فستیوال بزرگ اگزیت را برگزار کرد

به گزارش خبرگزاری شنو، اولین و بزرگترین رویداد موسیقی پساکرونایی اروپا با حضور ۱۸۰ هزار شرکت‌کننده در کشور صربستان برگزار شد. همانطور که سان تزو در کتاب هنر جنگ می‌نویسد، در دل هر وضعیت آشفته فرصتی نهفته است. متولیان فستیوال موسیقی اگزیت (Exit) نیز در دل وضع آشفته ناشی از شیوع کرونا، فرصت را برای برگزاری بزرگترین […]

به گزارش خبرگزاری شنو، اولین و بزرگترین رویداد موسیقی پساکرونایی اروپا با حضور ۱۸۰ هزار شرکت‌کننده در کشور صربستان برگزار شد.

همانطور که سان تزو در کتاب هنر جنگ می‌نویسد، در دل هر وضعیت آشفته فرصتی نهفته است. متولیان فستیوال موسیقی اگزیت (Exit) نیز در دل وضع آشفته ناشی از شیوع کرونا، فرصت را برای برگزاری بزرگترین جشنواره موسیقی پساکرونایی در اروپا مناسب دیدند. از ۸ تا ۱۱ ژوئیه (۱۷ تا ۲۰ تیر ۱۴۰۰) بیستمین دوره این جشنواره را با حضور حدود ۱۸۰ هزار نفر در شهر نووی ساد برگزار کردند.

جشنواره موسیقی اگزیت که ژوئیه هر سال در کشور صربستان برگزار می‌شود، در هر دوره طرفداران موسیقی را از کشورهای همسایه در حوزه بالکان به خود جلب می‌کند. اما از آنجایی که بیشتر فستیوال‌های موسیقی مهم اروپایی برای دومین سال پیاپی به دلیل شیوع کرونا لغو شدند، امسال هنردوستان از کشورهایی چون فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز برای شرکت در این رویداد به صربستان سفر کردند.

صربستان در امر واکسیناسیون عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته و تاکنون از ۷ میلیون جمعیت خود حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه کرده است. همچنین، به گزارش وزارت بهداشت صربستان، تاکنون تنها دو مورد ابتلا به گونه دلتای ویروس کرونا در این کشور تشخیص داده شده است. بنابراین تمام شرایط لازم برای برگزاری موفقیت‌آمیز فستیوال اگزیت مهیا بود، البته علاقه‌مندان تنها به شرط ارائه مدارک واکسیناسیون یا تست پی‌سی‌آر منفی اجازه حضور در جشنواره را داشتند.

اگرچه مطالعات روی کنسرت‌های آزمایشی که در کشورهایی چون آلمان، فرانسه، انگلیس، اسپانیا و هلند برگزار شدند، نشان می‌دهد کنسرت‌، به ویژه اگر در فضای باز برگزار شود، در صورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عامل شیوع و گسترش ویروس نخواهد بود اما کشورهای اروپایی همچنان از صدور مجور برای برگزاری فستیوال‌های موسیقی امتناع می‌کنند. مقامات کشور هلند با گذشت تنها چند هفته از برداشته شدن محدودیت‌های اعمال شده بر کلوب‌ها و فستیوال‌های موسیقی، همین چهار روز پیش بار دیگر محدودیت‌ها را برگرداندند تا جلوی موج ابتلا به کرونا در بین جمعیت جوان این کشور را بگیرند. اما دستکم در بین جمعیتی که این هفته در جشنواره اگزیت شرکت کردند، هیچگونه آثار نگرانی از شیوع کرونا به چشم نمی‌خورد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=17119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.