تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

«صورتگر» برنده فستیوال سنت‌پترزبورگ شد

  • کد خبر : 31470
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
«صورتگر» برنده فستیوال سنت‌پترزبورگ شد
ویدئوآرت «صورتگر» به نویسندگی، کارگردان و آهنگسازی رامین حسین‌پور برنده جایزه از فستیوال بین‌المللی سنت‌پترزبورگ روسیه شد.
به گزارش خبرگزاری شنو،  رامین حسین‌پور نویسنده، کارگردان، هنرمند مفهومی و آهنگساز ویدئوآرت «صورتگر» برنده جایزه بهترین موزیک ویدئو انیمیشن-متحرک از فستیوال بین‌المللی Halo سنت‌پترزبورگ روسیه در ماه مارس سال ۲۰۲۴ شد.
این جشنواره دوازدهمین دوره خود را پشت سر گذاشت و در جشن سالانه برندگان را به کشور روسیه دعوت کرد و در بنای تاریخی و فرهنگی کازانسکایا سنت پترزبورگ آثار را اکران و جوایز برندگان را اهدا می‌کند.
ویدئوآرت صورتگر به نویسندگی، کارگردانی و آهنگسازی رامین حسین پور برنده بهترین مستند کوتاه و فیلم تلفیقی-تجربی از فستیوال با قدمت نیوجرسی آمریکا و بهترین فیلمنامه مستند از فستیوال بین‌المللی تاتنهام، نشان افتخار بهترین کارگردانی لندن و بهترین ویدئو تلفیقی جشنواره هنری برلین شد و دیگر دستاورد این ویدئوآرت در بخش‌های طراحی صحنه، تهیه‌کنندگی، کارگردانی، نویسندگی، معماری، تمدن و مفهوم بهترین خواننده، آهنگسازی، نوازندگی، موسیقی متن، بهترین موزیک ویدئو، فیلم کوتاه مستند در شهرهایی همچون نیویورک، لس آنجلس، کالیفرنیا، لاس وگاس، بودن، ایزمیر، پاریس، مونیخ، آمستردام، رم، مسکو، و پراگ، ایزمیر، زاگرب و استهکلم و … در کارنامه هنری خود به همراه دارد.
ویدئوآرت صورتگر در فهرست IMDb جزو ۵۰ اثر برگزیده این سایت معتبر سینمایی در گونه مستند در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۳ قرار گرفته است و رسانه‌های بین‌المللی، حسین پور را به عنوان هنرمندی دارای چندین استعداد معرفی کرده‌اند.
«صورتگر» سال ۱۴۰۰ با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده و آهنگسازی، تنظیم، خوانندگی و نوازندگی گیتار الکتریک آن نیز برعهده حسین‌پور بوده است.
حسین‌پور دانش‌آموخته معماری، موسیقی و سینماست که در حوزه معماری به عنوان طراح، مدرس، نویسنده و در حوزه موسیقی به عنوان شاعر،آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده شناخته می‌شود.
وی همچنین در حوزه سینما نیز به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و کانسپتچوال آرتیست شناخته شده است و تقدیر شده در مجله معتبر و بین‌المللی Euro Art house Cinema Day آلمان است.
حسین‌پور سال ۱۳۹۴ با تلفیق هنر معماری، موسیقی و سینما ۲ اثر با نام‌های «غنیمت» و «اشتیاق» تولید کرد که در جشنواره‌های بین‌المللی به عنوان فینالیست حضور پیدا کرده‌اند.
دیگر عوامل ویدیوآرت «صورتگر» عبارتند از مدیر برنامه هنری: محمد نظری، مدیر پست پروداکشن: احسان واثقی، تیریدی آرتیست: حجت شعبانی، مدیر فیلمبرداری: علی احسانی، مجری دکوراسیون: مهدی حکمت، هلی‌شات: امید احمدزاده و رسول کیان‌پور، عکاس هنری: محمد حسامیان، بازیگران: فاضل مصلی‌نژاد و داود اسدالهی، اعضای گروه موسیقی: نیما نواپور، محمد نیک، مهردادبلوچیان، فرشاد عنایتی و انتشار بین‌المللی: بهروز طباطبائی، فرید رضائیان و مرجان فعال، مجوز اثر: حمید نوریفام.
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=31470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.