تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
1

موج جدید خوانندگانی که بازیگر می‌شوند

  • کد خبر : 25345
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
موج جدید خوانندگانی که بازیگر می‌شوند
این روز‌ها و ماه‌ها عطش حضور جلوی صحنه و دوربین فیلمبرداری برای دیده شدن از سوی مردم زیاد شده و این عطش حتی بین خوانندگانی که خودشان هر چند وقت یکبار جلوی دوربین کنسرت‌ها و موزیک ویدئوهایشان می‌روند هم بیشتر است به طوری که شاهد هستیم هم روی پرده سینما و هم سریال‌های نمایش خانگی میزان خوانندگانی که به سمت بازیگری می‌روند و آن را دنبال هم می‌کنند، زیاد است.

به گزارش خبرگزاری شنو؛ این روز‌ها و ماه‌ها عطش حضور جلوی صحنه و دوربین فیلمبرداری برای دیده شدن از سوی مردم زیاد شده و این عطش حتی بین خوانندگانی که خودشان هر چند وقت یکبار جلوی دوربین کنسرت‌ها و موزیک ویدئوهایشان می‌روند هم بیشتر است به طوری که شاهد هستیم هم روی پرده سینما و هم سریال‌های نمایش خانگی میزان خوانندگانی که به سمت بازیگری می‌روند و آن را دنبال هم می‌کنند، زیاد است.
البته این امر سابقه زیادی دارد و در سراسر دنیا هم اینطور بوده که از قدیم الایام خیلی از خوانندگان، بازیگری هم کرده‌اند. خوانندگانی، چون ادل، لیدی گاگا، سلنا گومز، جنیفر هادسون، ماریا کری، جاستین تیمبرلیک و … و این عطش در ایران نیز از دهه هفتاد وجود داشت به طوری که شادمهر عقیلی را شاید نخستین خواننده‌ای بتوان دانست که دست به چنین ریسکی زد و در فیلم «پر پرواز» در سال ۷۹ و سپس «شب برهنه» تجربه بازیگری و گیشه را رقم زد، هر چند که نمی‌خواهیم درباره موفقیت یا عدم موفقیت این فیلم‌ها نقد و صحبتی داشته باشیم.
فرزاد فرزین و موفقیت در نمایش خانگی
فرزاد فرزین یکی از خوانندگانی است که از چند سال پیش حضور موفقی در فیلم‌های مختلف از نمایش خانگی تا سینمایی داشته است، او دو سال پیش از انتشار آلبوم اولش، در فیلم «پسران اجری» و «کنسرت روی آب»، «سگ‌های پوشالی» و «آهنگ دو نفره» ایفای نقش کرد، اما اقبال زیادی کسب نکرد منتها حضورش در سریال‌های نمایش خانگی را می‌توان موفق دانست. «عاشقانه»، «ملکه گدایان»، «مانکن» و الان هم «نیوکمپ» که به تازگی از سوی منوچهر هادی ساخته شده است، می‌تواند شاهدی براین مدعا باشد.
آرش عدل پرور
آرش عدل پرور دیگر خواننده‌ای است که در این چند سال در دو پرژه ایفای نقش کرده است، نخست سینمایی حکم تجدید نظر از کریم پور و سریال جدید نمایش خانگی پدر گواردیولا از سعید نعمت الله که باید دید در این کار چطور ایفای نقش کرده است. آرش در فیلم حکم تجدیدنظر با مسیح برادرش همبازی بوده است.
رضا یزدانی و حضور پررنگ در سینما
رضا یزدانی یکی دیگر از این خوانندگانی است که فعالیت جدی هم در عالم موسیقی و هم خواندن تیتراژ فیلم‌های سینمای و سریال‌ها داشته است. وی حضورش را با سه گانه مسعود کیمیایی آغاز کرد، بازی در «حکم»، «رییس»، «محاکمه در خیابان» و خواندن ترانه تیتراژ پایانی این آثار، بازی در «کیفر»، «طهران ـ تهران»، «متروپل»، «تیک اف»، «خوک» و در نهایت «خائن کشی» و همچنین دو سریال «تعطیلات رویایی»، «از یاد رفته‌ها» و «میدان سرخ» و تیتراژ بیش از ۳۰ فیلم سینمایی، سریال و مستند نقش داشته است.
رضا صادقی و بی خداحافظی
رضا صادقی یکی دیگر از خوانندگان پیشکسوت پاپ است که در دهه ۹۰ در فیلم سینمایی «بی خداحافظی» که اتفاقا گوشه‌ای از سختی‌های زندگی واقعی خودش بود، ایفای نقش کرد و این فیلم هم خیلی توفیقی در گیشه نداشت. صادقی همان زمان اعلام کرد که دیگر تصمیم ندارد در فیلم دیگری بازی کند و بر این حرف تاکنون نیز ایستادگی کرده است.
زانیار و سیروان خسروی
زانیار خسروی یکی از خوانندگانی است که تلاش زیادی برای تثبیت روی صحنه داشته او در دهه ۹۰ در فیلم «برف روی کاج‌های» پیمان معادی بازی کرد و سپس در «عشق تعطیل نیست» بیژن بیرنگ که هر دو هم توفیق زیادی نداشت. زانیار و سیروان دو برادر سپس در سریال نمایش خانگی «حرفه‌ای» ایفای نقش کردند. سیروان خسروی موسیقی تیتراژ برنامهٔ بیست‌هجده با تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور را نیز ساخته است.
بنیامین بهادری و تلاشی که توفیق نداشت
بنیامین نیز یکی دیگر از خوانندگانی است که موفقیت زیادی روی صحنه سینما رقم نزده است. او در فیلم سلام بمبئی و سپس موافقت اصولی ایفای نقش کرد که توفیق زیادی کسب نکرد. وی پس از آن در قالب مجری برای برخی برنامه‌ها دعوت شد.
خواننده گروه ماکان و تجربه نمایش خانگی
امیر مقاره خواننده گروه ماکان در دهه ۹۰ تجربه بازی در یک سریال «جزیره» سیروس مقدم را کسب کرد که چندان موفقیتی کسب نکرد.
بهنام بانی
نخستین تجربه بازیگری کامل بهنام بانی خواننده موسیقی پاپ روی صحنه با همان فیلم سینمایی گشت ارشاد سه است، مخاطب به این فیلم اقبال خوبی نشان داد؛ خیلی‌ها علت را حضور ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی دانستند.
لامینور و کاوه آفاق
کاوه آفاق دیگر خواننده‌ای است که در فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کرده؛ وی در فیلم لامینور داریوش مهرجویی موفقیت کسب کرد و همچنین در سریال‌های خانه روح و خانه امن و نمایش‌های راه پله، درخت بلوط و خاکستری نقش آفرینی کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=25345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.