تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

موسیقی پاپ صاحب جشنواره می‌شود

  • کد خبر : 31194
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
موسیقی پاپ صاحب جشنواره می‌شود
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئولیت اجرای سه جشنواره، تئاتر، موسیقی و تجسمی فجر را بر عهده داشت، از استقبال خوب اجراهای پاپ در فرهنگسرای بهمن سخن گفت و اعلام کرد که جشنواره تئاتر، آبرومندانه و در شان ام‌القرای فرهنگی خاورمیانه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری شنو، محمود سالاری در گفت‌وگویی از تجربه برگزاری سه جشنواره تئاتر، موسیقی و تجسمی فجر سخن گفت و اینکه جشنواره‌های فجر در حوزه معاونت هنری، موسیقی، تئاتر و تجسمی است که هماهنگی این جشنواره‌ها، کار طاقت‌فرسایی است و این رویدادها برای امسال، بی‌حاشیه و با رونق و استقبال فراوانی مواجه شد.
سالاری راجع به جشنواره تئاتر گفت: تئاتر، چکیده جشنواره‌های استانی و مناطق ما بود که بچه‌های شهرستان و استان در آن بیشتر دیده شدند. تماشاگر هم‌ نشان داد که عطش این استقبال وجود دارد. در این دوره تلاش کردیم آثار فاخر آموزشی را از کشورهای مختلف داشته باشیم. کار آبرومندی در شان ام‌القرای فرهنگی خاورمیانه انجام شد.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راجع به استقبالی که از جشنواره موسیقی فجر شد نیز توضیح داد: موفقیت‌های جشنواره موسیقی، با همراهی و همدلی هنرمندان رقم خورد. تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد تمام اقشار جامعه از این امکان برخوردار شوند. قیمت بلیت‌ها را فوق‌العاده پائین آوردیم. امیدواریم سال آینده این برنامه را در دیگر استان‌های کشور گسترده کنیم. نگاه ما عدالت‌محوری است و تعویض جغرافیای فرهنگی و هنری که بتوانیم این جغرافیا را به نقاط مختلف تهران و برای سالیان آینده، به نقاط مختلف کشور تغییر دهیم. شاید تصور بر این بود که فرهنگسرای بهمن، نقطه خوبی برای مهم‌ترین اجراهای پاپ نیست اما وقتی سایت بلیت‌فروشی باز شد و اتفاقات خوبی که در حین اجراها افتاد، از این تصمیم خرسند شدیم.
بسیاری از مهم‌ترین اجراهای پاپ در فرهنگسرای بهمن صورت گرفت که شاید تصور می‌شد این خوانندگان‌، اجرا در این مکان را نمی‌پذیرند اما در نهایت همکاری، پذیرفتند و اجرای برنامه داشتند
سالاری همچنین درباره کم بودن روزهای برگزاری جشنواره که تکافوی موج استقبال هنرمندان و مخاطبان از رویدادهای این جشنواره را نمی‌داد، اعلام کرد: بسیاری از مهم‌ترین اجراهای پاپ در فرهنگسرای بهمن صورت گرفت که شاید تصور می‌شد این خوانندگان‌، اجرا در این مکان را نمی‌پذیرند اما در نهایت همکاری، پذیرفتند و اجرای برنامه داشتند. علاقمند هستیم به افزایش روزهای جشنواره موسیقی اما فشردگی برنامه را داریم. سالن‌ها چون در اختیار نهادها و بخش خصوصی است، عملا این امکان را از ما سلب می‌کند. همچنین امسال در آستانه شعبانیه بودیم و تلاقی برنامه‌های جشنواره با جشن‌های شعبانیه، اجازه افزایش روزها را به ما نمی‌داد. امیدواریم برای سال آینده این نقیصه را برطرف کنیم.
وی در پاسخ به پرسش استقلال شاخه پاپ از جشنواره و برگزاری جشنواره‌ای مستقل برای این شاخه پرمخاطب گفت: سال آینده جشنواره مستقل موسیقی پاپ‌ برگزار می‌شود. ما این پیشنهاد را مدتی است مطرح کرده‌ایم که شاخه پاپ جشنواره موسیقی را به صورت جشنواره‌ای مجزا برگزار کنیم. هم‌اکنون یک جایزه در جشنواره به پاپ اختصاص دارد که می‌خواهیم آن را به جشنواره‌ای رقابتی تبدیل کنیم. هم‌اکنون در گفت‌وگو با شورای سیاست‌گذاری هستیم تا در کنار دیگر جشنواره‌های موسیقی، شاخه پاپ را نیز به صورت جشنواره‌ای مستقل برگزار کنیم.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره تجسمی فجر که چند روز پیش به پایان رسید نیز اذعان کرد: امسال در جشنواره هنرهای تجسمی، اساتید به بخش رقابتی آمدند مثلا استاد عبدالحمید قدیریان داور جشنواره فیلم فجر بود و در بخش رقابتی جشنواره تجسمی فجر حضور داشت. آثار فاخری در جشنواره امسال حضور دارند. یک استاد برجسته خط به من می‌گفت آثار خوشنویسی جشنواره این دوره از دوسالانه خوشنویسی بالاتر است که این نشان می‌دهد تراز کیفی جشنواره در سطح بالایی قرار دارد.
5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=31194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.