تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
2

نابلدهای اینستاگرام جایگزین متخصصان موسیقی شده‌اند

  • کد خبر : 27976
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
نابلدهای اینستاگرام جایگزین متخصصان موسیقی شده‌اند
یک متخصص بازاریابی و اقتصاد هنر معتقد است که حذف استادن عرصه موسیقی باعث شده که کارنابلدانی در فضای اینستاگرام وارد میدان شوند.

به گزارش خبرگزاری شنو ؛ دکتر آزیتا شاهپوری مدرس دانشگاه و متخصص بازاریابی و اقتصاد هنر در مصاحبه با برنامه «ارغنون» رادیو گفت وگو درباره اهمیت تجارت و اقتصاد هنر در دپارتمان موسیقی گفت: بازاریابی سنتی در گذشته، رساندن پیام را بیشتر به صورت یک طرفه انجام می‌داد اما با مطرح شدن بازاریابی مدرن و دیجیتال هم اکنون شاهد محو تدریجی و تکامل بازاریابی سنتی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت مخاطب در تعریف استراتژی بلندمدت و کوتاه مدت بازاریابی مدرن افزود: مبحث بازاریابی، فصل مهمی به نام شخصی سازی بازاریابی دارد. در بازاریابی مدرن، می‌توان پیام‌ها و ساخته‌های خود را با سرعت بیشتر و در کمال سادگی، به صورت ۲۴ ساعته، بدون محدودیت زمان و مکان و با حداقل هزینه به سمع و نظر مخاطب رساند.

این مدرس دانشگاه گفت: در حال حاضر بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر، جای خود را به مجموعه‌هایی مانند اینستاگرام داده و اینستاگرام، تیک تاک و بقیه کانال‌های ارتباطی مخاطبانی فرای مرزهای جغرافیایی دارند.

شاهپوری برنامه نویسی و انتخاب برنامه‌های استراتژیک کوتاه و بلند مدت را نیازمند استفاده از ظرفیت متخصصان و مشاوران تبلیغاتی مسلط به فن روز و فضای مجازی دانست و افزود: اقدامات هنری در هر ساحتی باید به درآمد بیشتر منتج شوند تا سود انباشته آن برای گذران زندگی هنرمندان در دپارتمان هنر قابل توجه باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه افرادی در جامعه ما هستند که با هنر زیاد و اشتهار فراوان در بین همکاران خود فعالیت می‌کنند اما از نظر بضاعت مالی جایگاه خوبی ندارند.

این متخصص بازاریابی و اقتصاد هنر، تعالی هنر در یک رشته خاص هنری را نیازمند تعریف یک سازوکار آموزشی دانست و گفت: اساتید و هنرمندان این حوزه باید به سطحی از پشتوانه مالی دست پیدا کنند و به جایگاهی برسند که هزینه زیادی از شاگردان گرفته نشود.

شاهپوری در رادیو گفت وگو تأکید کرد: با توجه به جهانی شدن هنر، لازم است که سازمان‌های متولی در دولت به عنوان بستر و جایگاه فرهنگ سازی ایران زمین، فضاهایی را اختصاص دهند تا هیچ یک از سازهای موسیقی به فراموشی سپرده نشوند.

مدرس دانشگاه با بیان اینکه فضای رقابتی باید یک فضای سالم و فضای بازاریابی باید فضای یکدستی باشد گفت: اگر دولتها در هر کشوری فضای موسیقی و هنر را در دست بگیرد شروع به جداکردن خوب‌ها از بدها و خودی‌ها از غیرخودی‌ها خواهند کرد؛ کما اینکه خیلی از کشورهای دنیا به جای بازاریابی و جذب مخاطبان واقعی وارد دلال بازی و گروه‌های مافیایی و ایجاد فضای ناسالم رقابتی می‌شوند.

وی افزود: استفاده از علم بازاریابی و متخصصان این حوزه، جذب مخاطبان را به صورت گسترده‌تر و در زمان کوتاه‌تری انجام می‌دهد.

شاهپوری اظهار کرد: در حال حاضر این امکان به وجود آمده که هنرمندان اعم از خوانندگان، ترانه نویسان، نوازندگان و آهنگسازان فعالیت‌های خود را به صورت آموزشی در اختیار افراد قرار دهند تا مشتاقان، این هنرها را ببینند و هواداران هم با زحمات آنها آشنا شوند.

این متخصص بازاریابی و اقتصاد هنر همچنین درمورد تفاوت بین تبلیغات و بازاریابی گفت: تبلیغات در خدمت بازاریابی است یعنی بازاریابی یک برنامه اصولی را ارائه می‌دهد و تبلیغات به عنوان یک ابزار در خدمت بازاریابی قرار می‌گیرد.

شاهپوری با بیان اینکه حذف برنامه‌های موسیقایی و برش ترانه بلند توسط رسانه‌ها موجب انزوا و گوشه‌گیری اساتید فن می‌شود اظهار کرد: رسانه ملی باید به صورت رایگان در خدمت اساتید فن قرار گیرد اما وقتی شروع به حذف می‌کند معلوم است که افراد نابلد و تازه وارد در فضاهایی مانند اینستاگرام جایگزین می‌شوند و ترانه‌ها و آثار خود را به هر صورت به مخاطبان می‌رسانند که این اتفاق خطرناک و نگران کننده‌ای است.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=27976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.