تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

وارطان ساهاکیان خطاب به موزیسین‌های جوان: به کتاب اکتفا نکنید، تمرین کنید!

  • کد خبر : 28598
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
وارطان ساهاکیان خطاب به موزیسین‌های جوان: به کتاب اکتفا نکنید، تمرین کنید!
وارطان ساهاکیان در کارگاه تخصصی تئوری موسیقی که با عنوان «آموزش ظرائف و دقایق تئوری موسیقی و هارمونی» در خانه موسیقی برگزار شده بود، خطاب به هنرمندان جوان گفت: صرفا به کتاب‌ها اکتفا نکنید و تمرین کنید.
به گزارش خبرگزاری شنو،   و به نقل از خانه موسیقی ایران، وارطان ساهاکیان در ابتدای اولین جلسه از این کارگاه اعلام کرد که این کارگاه را جهت رفع اشکال هنرمندان و هنرجویان در بحث‌های تئوریک، ابهام‌ها و اشتباه‌های رایج در این زمینه برگزار کرده است.
او تئوری موسیقی را با مباحثی از قبیل مبانی و تعاریف فواصل، گام‌ها و آکوردها آغاز کرده و تاکید کرد نُت ‌وانی صرف را نمی‌توان تئوری موسیقی دانست.
او سپس به طور مفصل به توضیح اصول اولیه شناخت فواصل و زیرمجموعه‌های آن پرداخت و در حوزه مباحث پایه‌ای تئوری موسیقی را طرح و بحث کرد و به رفع اشکال هنرجویان پرداخت.
ساهاکیان مقدماتی از کنترپوان، ساختار گام نسبی ، مفهوم کادانس و کاربردها و انواع آن، ساختار تریوله و کوارتوله و نیم‌پرده های کروماتیک و دیاتونیک ارائه داد و بحث بررسی در مورد موسیقی مدال و نقش درجات در انواع آن، ویژگی‌های گام‌ها و آکوردهای بلوز و جز و نیز تقویت حس بداهه از دیگر بخش‌های این کارگاه بود.
ساهاکیان سپس به طور مفصل در مورد مدالسیون و اهمیت و کاربردهای آن و نیز روش‌ها و اصول آن توضیحاتی ارائه داد. حاضران در کلاس نیز موضوعاتی از قبیل تقویت دشیفراژ، تقویت آکومپانیمان، تحلیل و آنالیز رپرتوار، قوانین هارمونی برای پیانو، آکوردهای آلمانی فرانسوی و ایتالیایی را دنبال کردند.
ساهاکیان یادگیری تئوری موسیقی را یک امر همیشگی دانست و به هنرجویان توصیه کرد این مبحث را برای گسترده شدن مهارت آهنگسازی جدی بگیرند.
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=28598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.